اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج خبر داد

کاهش 65 درصدی وقوع آتش‌سوزی در سنندج/ تشکیل گروه‌های واکنش‌سریع اطفاء حریق در روستاها

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج از کاهش 65 درصدی میزان حریق در این شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در سال‌جاری خبر داد و گفت: امسال در عرصه جنگلی حتی یک مورد آتش‌سوزی نداشتیم.

کاهش 65 درصدی وقوع آتش‌سوزی در سنندج/ تشکیل گروه‌های واکنش‌سریع اطفاء حریق در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزاد حسینی ظهر امروز در شورای اداری شهرستان سنندج، اظهار کرد: در بحث اطفاء حریق با تمام امکانات و به صورت شبانه‌روزی در سطح شهرستان اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه تلفنی رایگان با شماره 1504 نیز به منظور دریافت گزارش‌های مردمی فعال و اعزام اکیپ‌های اطفاء حریق به محض دریافت هر نوع گزارشی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در سطح شهرستان صورت می‌گیرد.

* فعال‌سازی گشت‌های موتوری در کوه آبیدر سنندج

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج اضافه کرد: فعال‌سازی گشت‌های موتوری در کوه آبیدر سنندج و به همت سازمان پارک‌های شهری از دیگر اقدامات انجام شده در حراست از این نماد طبیعی و ارزشمند در سطح شهرستان بوده است.

حسینی با بیان اینکه چندین مورد آتش‌سوزی در سال‌جاری در آبیدر خوشبختانه در کوتاه‌ترین زمان اطفاء حریق شده است، گفت: تمام توان خود را بر پیشگیری از وقوع هر نوع‌ آتش‌سوزی به منظور جلوگیری از خسارت به چرخه طبیعی به کار بسته‌ایم.

وی اظهار کرد: بیش از 37 هزار عرصه جنگلی در حال حاضر در سطح شهرستان سنندج وجود دارد که از ابتدای امسال تاکنون حتی یک مورد آتش‌سوزی در آنها اتفاق نیفتاده است.

* تشکیل گروه‌های واکنش‌ سریع در روستاها

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج از تشکیل گروه‌های واکنش سریع اطفاء حریق در روستاهای سطح شهرستان سنندج خبر داد و افزود: کمیته بحران با حضور بخشداران و دهیاران در بخش کلاترزان و بخش مرکزی در سطح شهرستان تشکیل و مباحث مورد نیاز در این جلسات مورد تأکید قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه بیشترین حریق‌ها در طول سال‌جاری در حریم شهر اتفاق افتاده است، گفت: ظرفیت‌ مردمی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهرستان نقش مهمی در جلوگیری از وقوع حریق و حتی خاموش کردن آتش‌سوزی‌هایی که به وقوع پیوسته داشته است.

وی از کاهش 65 درصدی میزان حریق در این شهرستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته در سال‌جاری خبر داد و افزود: تجهیز دهیاری‌ها به تجهیزات مورد نیاز برای اطفا حریق از نیازهای مهم در شهرستان است که متأسفانه اعتبارات منابع طبیعی شهرستان پاسخگوی برآوردن این مهم نیست.

انتهای پیام/79002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول