اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

«الشرق الاوسط» خبر داد

توافق احتمالی داعش با سوریه و مسئولان فلسطینی برای لغو محاصره اردوگاه یرموک

یک روزنامه سعودی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش با نمایندگانی از دمشق و سازمان آزادیبخش فلسطین به توافق رسیدند که محاصره اردوگاه یرموک برداشته و روند ورود کمکهای بشردوستانه به آن تسهیل شود.

توافق احتمالی داعش با سوریه و مسئولان فلسطینی برای لغو محاصره اردوگاه یرموک

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی از منابع فلسطینی اعلام کردند که دولت سوریه و سازمان آزادیبخش فلسطین و داعش به توافق رسیده اند که عناصر این گروه تروریستی از اردوگاه «یرموک» در جنوب دمشق خارج شود.

روزنامه «الشرق الاوسط» گزارش داد که نمایندگانی از دولت سوریه و سازمان آزادیبخش فلسطین و داعش نشستی را روز گذشته برگزار کردند و به توافق چند بندی رسیدند که پیرامون برداشتن محاصره، توقف تیراندازی، منع خشونت در مناطق مجاور از جمله «حی التضامن» در دمشق، ایجاد گذرگاه امن در اردوگاه یرموک از سمت خیابان «فلسطین»، تسهیل ورود کمکهای انساندوستانه به این اردوگاه و تسهیل ورود و خروج افراد غیر نظامی و عدم بازداشت افراد تحت هیچ شرایطی است.

به گزارش این روزنامه، حدود 15 هزار غیر نظامی از جولای 2013 در داخل اردوگاه محاصره هستند و با کمبود شدید امکانات دست و پنجه نرم می‌کنند.

«فوزی حمید» رئیس شورای مدنی اردوگاه یرموک نیز دو روز پیش از حصول توافق احتمالی خبر داد و تأکید کرد که داعش با 1700 عنصر قویترین گروه در اردوگاه است و النصره نیز 300 عنصر دارد. در واقع ارتش سوریه داعش و جبهه النصره را محاصره کرده و داعش نیز النصره را در محاصره خود دارد.

بنا بر این گزارش، ساکنان یرموک که آواره شده‌اند امیدوارند که به اردوگاه بازگردند؛ چرا که در بخشهای مختلف سوریه متفرق شدند و اکنون با شرایط بسیار سختی روبرو هستند.

منابع خبری در اواخر ماه گذشته اعلام کردند گروه تروریستی جبهه النصره نیز خروج از اردوگاه یرموک ریف دمشق را آغاز کرد.

برخی از منابع وابسته به معارضان نیز اعلام کردند که این مسئله به خاطر توافق چندی پیش جبهه النصره با دولت سوریه بوده و به موجب آن عناصر النصره با هر کسی از غیر نظامیان می‌تواند از این اردوگاه خارج شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول