اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی خبر داد

تامین 100 درصدی خون بیماران هموفیلی و تالاسمی در خراسان جنوبی/ ارسال ذخیره پلاسمای خراسان جنوبی به کره جنوبی

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: نیاز خون تمام بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان‌های استان تامین شده است.

تامین 100 درصدی خون بیماران هموفیلی و تالاسمی در خراسان جنوبی/ ارسال ذخیره پلاسمای خراسان جنوبی به کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا عاملی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی با بیان اینکه اهداکننندگان خون سرمایه‌های ما هستند، اظهار داشت: در چهار ماهه نخست سال جاری 8 هزار و 123 نفر به مراکز خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 6 هزار و 936 نفر موفق به اهداء خون شدند.

وی با بیان اینکه 504 نفر از اهداکنندگان خون خانم بوده‌اند، گفت: اهداکنندگان مستمر خون در چهار ماهه نخست سال جاری 59.2 درصد بوده است.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه 76.3 درصد نیاز خون استان در سال گذشته از مراکز خونگیری بیرجند و تیم‌های سیار تامین شده است، افزود: همچنین طبس 11 درصد، فردوس پنج درصد و قاین شش درصد نیاز خون استان را تامین کرده‌اند.

عاملی تصریح کرد: نیاز خون تمام بیماران تالاسمی و هموفیلی در بیمارستان‌های استان 100 درصد تامین شده است.

وی ادامه داد: تاکنون بیماری هموفیلی و تالاسمی در استان به دلیل خون‌هایی که به آن‌ها دادیم دچار بیماری هپاتیت B و C نشده است و این موضوع نشان از سلامتی خون‌ها دارد.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما سه فرآورده عمده در استان هستند که از واحدهای خونی تهیه می‌شوند.

عاملی با بیان اینکه عمده مصرف کنند‌گان گلبول‌ قرمز بیماران تالاسمی هستند که ماهانه باید خون دریافت کنند، اظهار داشت: در سالیان اخیر طول عمر بیماران تالاسمی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه گلبول قرمز تا 35 روز، پلاکت سه تا پنج روز و پلاسما دو سال قابل نگهداری هستند، افزود: در سال 93 شرکت پالایشگر از کره جنوبی برای اینکه پلاسما به این کشور ارسال کنیم از سازمان انتقال خون استان بازدید کرد و این مکان را مورد بازرسی قرار داد.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه سازمان انتقال خون استان در سال گذشته موفق به اخذ مجوز برای ارسال پلاسما به کره جنوبی شد، گفت: در صورت نیاز کشور کره جنوبی به پلاسما ما می‌توانیم با همکاری سازمان انتقال خون کشور این فرآورده را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

ارسال ذخیره پلاسمای خراسان جنوبی به کره جنوبی

وی بیان کرد: در حال حاضر 7 هزار واحد پلاسما در سردخانه‌ استان موجود است و در صورت نیاز به این کشور ارسال می‌شود.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه کمپین اهدای خون از 24 خرداد ماه سال جاری در کانال تلگرامی ibto _ campaign آغاز و تا 9 مرداد ماه نیز ادامه دارد، افزود: افرادی که خون اهداء می‌کنند با گرفتن عکس سلفی به سایت سازمان مراجعه کنند و عکس را در محل مورد نظر که پیش‌بینی شده است بارگذاری کنند و سپس این عکس‌ها را به صفحات اجتماعی ارسال کنند.

عاملی با بیان اینکه هدف از این کمپین ترویج فرهنگ اهدای خون است، گفت: در پایان این کمپین نیز به 43 نفر از افراد برگزیده جوایز نفیسی اهداء می‌شود.

وی عنوان کرد: ذخایر موجود در گروه‌های خونی منفی کم است بنابراین از هم‌استانی‌هایی که گروه خونی آن‌ها منفی است درخواست داریم برای اهداء خون پیشقدم شوند و بیشتر خون اهداء کنند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 20 هزار واحد خونی گرفته شده است، بیان داشت: در حال حاضر دو پایگاه برای اهداء خون در مرکز استان، یک پایگاه در قاین، یک پایگاه در طبس و یک پایگاه در فردوس وجود دارد.

عاملی با بیان اینکه بیشترین گروه اهداء‌کننده خون بین سن 20 تا 35 سال و سن اهداء خون نیز بین 18 تا 60 سال است، تصریح کرد: آقایان در سال چهار مرتبه و خانم‌ها نیز سه مرتبه می‌توانند خون اهداء کنند.

مدیرعامل انتقال خون خراسان جنوبی افزود: حدود دو تا سه درصد خون‌ها قابل استفاده و استاندارد نیست و این هم به دلیل آن است که می‌خواهیم خون سالمی را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

انتهای پیام/69034/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول