اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

ضرورت راه‌اندازی سیستم اطفای حریق هوشمند در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وسعت زیاد منابع طبیعی در استان و آتش‌سوزی‌های اخیر، بر راه‌اندازی و مجهز کردن مناطق بحرانی به سیستم اطفای حریق هوشمند در این مناطق تأکید کرد.

ضرورت راه‌اندازی سیستم اطفای حریق هوشمند در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد

عزت‌الله بهشتی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: حجم وسیعی از جنگل‌های زاگرس در کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد جنگل‌ها و درختان را منابع ذخیره‌سازی آب و تأمین سلامت انسان‌ها عنوان کرد و افزود: باید بر حفاظت و صیانت از این منابع کوشا باشیم.

وی با اشاره به اینکه اخیراً حجم آتش‌سوزی‌ها در این منابع رو به افزایش است، از تمام مردم و دستگاه‌ها خواست برای حفاظت و جلوگیری از آتش‌سوزی همت و تلاش خود را به‌کار گیرند.

بهشتی‌فر اغلب آتش‌سوزی‌ها را نتیجه غفلت افراد در منابع عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه حدود 700 هکتار از منابع ملی استان طی آتش‌سوزی‌های اخیر طعمه حریق شد.

وی از دست دادن جنگل‌ها و مراتع را مساوی با از دست دادن حیات و سلامتی انسان‌ها دانست و یادآور شد: باید بدانیم اگر جنگل بسوزد و نابود شود طبیعت و زندگی نیز نابود خواهد شد.

بهشتی‌فر کمبود تجهیزاتی مانند بالگرد و نیروی کافی در مراتع برای دیده‌بانی را از مهم‌ترین مشکلات اداره منابع طبیعی بیان کرد و گفت: هر چند حفاظت از منابع ملی تنها وظیفه اداره منابع طبیعی نیست بلکه همه دستگاه‌ها و نهادهای مسؤول حفاظت از این منابع هستند اما کمبود نیروی کافی باعث شده تا در برخی مواقع بروز آتش‌سوزی به موقع اعلام نشده و باعث توسعه آن شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حال حاضر حدود 85 قرق‌بان در منابع طبیعی مشغول به خدمت هستند، بیان داشت: این میزان نیرو برای منابع ملی استان که وسعت آن بیش یک میلیون هکتار است کافی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد نیروی لازم برای حفاظت از منابع ملی 200 نفر است که ما 115 نفر نیرو کم داریم.

بهشتی‌فر با اشاره به بروز بیش از 45 فقره آتش‌سوزی در استان (از ابتدای سال جاری تاکنون)، خاطرنشان کرد: این میزان آتش‌سوزی حدود 20 میلیارد ریال به منابع طبیعی ما صدمه وارد کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 22 نقطه بحرانی در استان شناسایی شده است، بر احداث و راه‌اندازی سیستم اطفای حریق هوشمند در منابع ملی به خصوص مناطق بحرانی استان تأکید کرد.

بهشتی‌فر ادامه داد: در بسیاری از نقاط دنیا این سیستم راه‌اندازی شده و به محض بلند شدن دود هشدار می‌دهد تا مسؤولان امر بتوانند در اسرع وقت اقدام به مهار آتش کنند.

وی‌ وجود جنگل و مراتع را عامل مهم و موثر در رونق اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع بکر و زیبای استان باعث رونق گردشگری شده و اگر هر ساله شاهد ورود مسافران و گردشگران به استان هستیم به واسطه همین منابع ملی است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از همه دستگاه‌ها، نهادها و اصحاب رسانه خواست نسبت به فرهنگ‌سازی و حفاظت از جنگل‌ها و منابع ملی نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

وی بیان کرد: تلفن 1504 اداره منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و آماده پاسخگویی و پیگیری گزارشات همشهریان است تا به محض دریافت هرگونه گزارش مبنی بر بروز آتش‌سوزی در منابع اقدامات لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/82005/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول