اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خبر داد

تکمیل 158 کیلومتر از راه‌های باند دوم خراسان جنوبی تا پایان امسال/ طول راه‌های یکطرفه استان 404 کیلومتر است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: آماده‌سازی و تکمیل 158 کیلومتر از راه‌های باند دوم استان تا پایان سال جاری در دستورکار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.

تکمیل 158 کیلومتر از راه‌های باند دوم خراسان جنوبی تا پایان امسال/ طول راه‌های یکطرفه استان 404 کیلومتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری بعد از ظهر امروز در ستاد ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به تصادفات اخیر در قاین تعداد زیادی از هموطنان جان خود را از دست دادند که در این راستا بررسی مشکلات راه‌های استان در دستور کار این جلسه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی و تکمیل 158 کیلومتر از باند دوم استان تا پایان سال جاری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد، تصریح کرد: در صورت تحقق برنامه‌های سال 95 طول باندهای دوم استان 83 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 250 کیلومتر از طول راه‌های باند دوم استان آماده آسفالت است، اضافه کرد: از این میزان 90 کیلومتر آسفالت شده و 14 کیلومتر زیر بار ترافیک است و مابقی باید امکانات لازم در آن نصب شود.

جعفری ادامه داد: تا پایان دی ماه امسال 100 کیلومتر دیگر از راه‌های باند دوم استان آسفالت می‌شود و افزایش طول این راه‌های تاثیر زیادی در کاهش تصادفات دارد.

وی به مصوبات سفر هیات دولت به استان در مورد راه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: از 100 کیلومتر راه مصوب شده 22 کیلومتر آسفالت شده و آماده نصب علائم بوده، 32 کیلومتر آماده آسفالت بوده و 25 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در مورد راه‌های استان اشاره کرد و افزود: در مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در امر راه‌های کشور 10 درصد سهم خراسان جنوبی است.

جعفری با بیان اینکه در سال 93-94 میزان راه‌های اصلی که در خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده 39 کیلومتر بوده است، تصریح کرد: برنامه راه و شهرسازی استان در مورد تکمیل راه‌های اصلی تا پایان سال جاری 59 کیلومتر است.

وی از تکمیل و آسفالت 180 کیلومتر از راه‌های روستایی استان تا پایان امسال خبر داد و افزود: در سال 93- 94 میزان 441 کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان جنوبی تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: طول راه‌های آسفالته روستایی استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 4 هزار و 927 کیلومتر بوده که با تحقق برنامه‌های سال 95 اداره کل راه و شهرسازی استان در زمینه تکمیل و آسفالت راه‌های روستایی استان طول این راه‌ها به 5 هزار و 548 کیلومتر می‌رسد.

جعفری با اشاره به اینکه 96 درصد از جمعیت بالای 20 خانوار روستایی استان از راه‌های آسفالته روستایی برخوردار هستند، اضافه کرد: طول راه‌های روستایی مورد نیاز برای برخورداری کامل روستاهای بالای 20 خانوار استان 668 کیلومتر در 112 روستا است.

وی به طول راه‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: طول راه‌های یک طرفه استان 404 کیلومتر، راه‌هایی اصلی یک‌هزار و 3 کیلومتر، راه‌های فرعی 3 هزار و 8 کیلومتر و مجموع راه‌های استان 16 هزار و 900 کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه تنها 12 استان کشور آزادراه دارند، تصریح کرد: خراسان جنوبی در بحث آزادراه‌ها رتبه 31 را دارد.

جعفری ادامه داد: همچنین خراسان جنوبی در بحث برخورداری از بزرگراه‌ها رتبه 13 کشور، راه‌های اصلی رتبه هفتم، راه‌های فرعی رتبه چهارم، راه‌های روستایی رتبه پنجم و راه‌های شریانی رتبه ششم را دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات راه و شهرسازی استان در سال 94 نسبت به سال 93 رشد قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: اعتبارات ملی در این مدت 165 درصد، اعتبارات سازمان ملی و زمین 21 درصد و اعتبارات استانی 7.5 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 93-94 بالغ‌بر یک‌هزار و 200 کیلومتر از راه‌های استان روکش شده است، تصریح کرد: تا پایان سال جاری برنامه راه و شهرسازی روکش کردن 500 کیلومتر از راه‌های استان است.

جعفری به پروژه‌های روشنایی راه‌های استان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 93-94 این پروژه در 17 کیلومتر از راه‌های استان اجرا شده و تا پایان سال جاری در 18 کیلومتر از راه‌های استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/69027/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول