اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

230 کیلومتر از باندهای دوم خراسان جنوبی آماده آسفالت است/ مطالبه 105 میلیارد تومان پیمانکاران در بحث راه‌های استان

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی از آماده آسفالت شدن حدود 230 کیلومتر از باندهای دوم استان خبر داد.

230 کیلومتر از باندهای دوم خراسان جنوبی آماده آسفالت است/ مطالبه 105 میلیارد تومان پیمانکاران در بحث راه‌های استان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همایون نخعی‌نژاد بعد از ظهر امروز در ستاد ایمنی و حمل و نقل خراسان جنوبی، اظهار داشت: حوادث تلخ چند روز گذشته همه مردم را تحت تاثیر قرار داد که باید برای این موضوعات در ابتدای امر از تمام مردم عذرخواهی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آنچه وظیفه ما است انجام می‌دهیم تا وضعیت راه‌های استان بهبود یابد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از رسانه‌ها برای انعکاس وضعیت راه‌های استان، گفت: کمک رسانه‌ها سبب می‌شود تا بهتر بتوانیم در مرکز مشکلات مربوط به راه‌های استان را پیگیری کنیم.

نخعی‌نژاد با بیان اینکه خراسان جنوبی با یک محرومیت تاریخی همراه بوده است، افزود: همه باید تلاش کنیم تا این محرومیت‌ها را کاهش دهیم و بر مشکلات فائق آییم.

وی با اشاره به اینکه بیشترین و ناگوارترین سوانح رانندگی در خراسان جنوبی مربوط به محور قاین - بیرجند است، یادآور شد: در سال 93 سه قطعه از راه‌های این محور به پیمانکاران واگذار شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید بحث‌های اعتباری در راستای رفع مشکل راه‌های استان مورد توجه قرار گیرد، اضافه کرد: بهترین سال‌های درآمدی دولت‌ها بعد از انقلاب مربوط به چند سالی بوده که نفت گران شد که بهترین سال مربوط به سال 90 بود که در این سال 17.5 درصد سهم اعتبارات استان به موضوع راه‌ها اختصاص یافت.

نخعی‌نژاد ادامه داد: در سال 94 با وجود مشکلات فراوان دولت سهم راه‌های استان از اعتبارات حدود 12 درصد بوده است.

وی یکی از چالش‎های اصلی خراسان جنوبی را بحث راه‌ها دانست و افزود: همه مسؤولان در راستای رفع مشکلات راه‌های استان تلاش می‌کنند و به این مشکل واقف هستند به طوری که در سفر دولت به استان بیشترین درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان به راه‌ها اختصاص داده شد.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین بیشترین سهم در بحث اقتصاد مقاومتی که باید انجام گیرد مربوط به راه‌ها بوده به طوری که امسال تکمیل 10 درصد مجموع راه‌های کشور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

نخعی‌نژاد مطالبه پیمانکاران در بحث راه‌های استان را حدود 105 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با وجود این میزان مطالبه و فشار کاری خوشبختانه پیمانکاران کارشان را تعطیل نکرده و برای تکمیل راه‌های استان تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی می‌توانند نقش کلیدی در اختصاص اعتبارات برای استان داشته باشند، افزود: این در شرایطی است که بودجه‌ریزی کشور مبتنی بر چانه‌زنی است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی مشکل راه‌های خراسان جنوبی تنها مربوط به این استان نمی‌شود به طوری که افراد زیادی از استان سیستان و بلوچستان نیز از راه‌های خراسان جنوبی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: با توجه به این امر می‌توان از ظرفیت نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان نیز برای افزایش اعتبارات راه‌های استان استفاده کرد.

نخعی‌نژاد آماده آسفالت بودن حدود 230 کیلومتر از باندهای دوم استان خبر داد و یادآور شد: سعی می‌کنیم تا پایان امسال این میزان راه تکمیل شود ولی 100 درصد حداقل تا پایان امسال 156 کیلومتر از باندهای دوم استان تکمیل می‌شود.

وی به نقاط حادثه‌خیز در بحث تصادفات جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود 6 نقطه حادثه‌خیز که در افزایش حوادث رانندگی استان بسیار دخیل هستند حذف و به طور جدی این امر دنبال شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نکته بسیار مهمی که باید توجه ویژه‌ای به آن شود برنامه ششم است، تصریح کرد: باید وضعیت راه‌های استان در برنامه ششم تثبیت شود به ویژه در بحث بزرگراه‌ها و راه‌آهن استان نباید در برنامه ششم فراموش شود.

نخعی‌نژاد از مردم استان خواست تا قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و افزود: در کنار رعایت قوانین باید موضوع آموزش نیز جدی گرفته شود و هشدارها به مردم داده شود و با قانون‌شکنان به صورت جدی برخورد شود.

وی با بیان اینکه باید تمام امکانات مورد نیاز پلیس در اختیارشان قرار گیرد، یادآور شد: گشت‌های پلیس باید افزایش یابد تا به طور کامل اوضاع کنترل شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین باید 53 نقطه حادثه‌خیز استان در اولویت کاری ادارات مربوطه قرار گیرد.

نخعی‌نژاد با اشاره به اینکه باید تصمیماتی که در این جلسات گرفته می‌شود اجرایی شود، خاطرنشان کرد: همچنین گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای کاهش تصادفات و افزایش ایمنی راه‌های باید در این جلسات داده شود و مشکلات صادقانه به مردم بیان شود.

انتهای پیام/69027/ج40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول