اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس نظامی سوریه در گفت‌‌وگو با فارس:

«کنسبا» دومین جبهه مهم ارتش سوریه پس از «حلب» است

کارشناس نظامی سوریه محور کنسبا در شمال لاذقیه را دومین جبهه مهم ارتش سوریه پس از حلب دانست و گفت: پاکسازی کنسبا دومینوی سقوط شهرهای جنوبی استان ادلب و کمک به یکسره شدن سریع‌تر نبرد حلب را رقم خواهد زد.

«کنسبا» دومین جبهه مهم ارتش سوریه پس از «حلب» است

«ترکی حسن» کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، جبهه ریف شرق لاذقیه و به طور مشخص منطقه کنسبا را دومین جبهه مهم برای ارتش سوریه پس از جبهه شمال حلب خواند و گفت: طی هفته های اخیر درگیری‌های سنگین در شمال استان لاذقیه ادامه دارد و شهرک کنسبا برای سومین بار طی یک هفته گذشته دست‌به‌دست شد و بار دیگر تحت کنترل تروریست‌ها قرار گرفت.

حسن گفت: تروریست‌های جیش الفتح تلاش می‌کنند با تثبیت مواضع خود در کنسبا مانع پیشروی ارتش سوریه به سوی شهرک کبانی در شمال استان لاذقیه شوند چرا که این شهرک به دلیل اشراف به مناطق الغاب و جسر الشغور، ریف های غربی حماه و جنوب ادلب را در تیررس ارتش سوریه قرار خواهد داد.

وی افزود: بدین ترتیب گردانندگان تروریسم در منطقه گروه‌های تروریستی اضافی به کنسبا فرستادند که برخی از آنها از طریق مرزهای ترکیه و بخشی از ریف ادلب خود را به کنسبا رساندند.

حسن گفت: آزادسازی کبانی به معنای تسلط آتشباری کامل بر ریف‌های حماه و ادلب است که اولین گام برای آزادسازی این دو منطقه که مقر اصلی تروریست‌های جیش الفتح است،محسوب می‌شود و در نهایت پاکسازی آنجا در یکسره کردن هر چه زودتر نبرد حلب نقش جدی دارد.

کارشناس نظامی سوریه نبرد حلب را دشوار و دستاوردهای ارتش سوریه و متحدانش در آنجا را بزرگ خواند و گفت: آزادسازی منطقه الملاح و پیشروی بزرگ در محور کاستیلو اقدام تاکتیکی هوشمندانه‌ای است که موجب محاصره شدن تروریست‌های حلب و قطع راه‌های کمک‌رسانی به آنها شده تا جایی که حتی قدرت تخلیه شرق حلب را ندارند.

حسن با بیان اینکه همه اهمیت نبرد حلب را درک می‌کنند، گفت: طبیعی است که شاهد پاتک‌های گسترده تروریست‎ها برای گشایش جاده کاستیلو و بازپس‌گیری مناطق از دست رفته آنها ،باشیم و بدین ترتیب در برهه پیشرو  تروریست‌ها با اشتعال جبهه‌های نبرد در همه مناطق سوریه به دنبال به هم زدن تمرکز ارتش سوریه و متحدانش بر نبرد حلب هستند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول