اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سوریه در 24 ساعت گذشته

محاصره هزاران تروریست در شرق حلب/ کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در منبج

محاصره هزاران تروریست در شرق حلب، کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در منبج، دیدار کری با استفان دی میستورا در موضوع سوریه و تقدیر اسد از اقدامات ایران و حزب‌الله در جنگ سوریه مهم‌ترین تحولات میدانی و سیاسی 24 ساعت گذشته در سوریه است.

محاصره هزاران تروریست در شرق حلب/ کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در منبج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، تکمیل محاصره هزاران تروریست در شرق حلب، کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در «منبج»، ناکامی تروریست‌ها برای شکست محاصره حلب، احتمال لغو آتش‌بس در حلب، دیدار کری با استفان دی میستورا با موضوع سوریه و تقدیر اسد از جانفشانی‌های ایران و حزب‌الله در جنگ سوریه مهم‌ترین تحولات میدانی و سیاسی 24 ساعت گذشته در سوریه است

.تحولات میدانی

تحولی راهبردی؛ محاصره هزاران تروریست در شرق حلب کامل شد

ارتش سوریه با تسلط بر بخش‌هایی از جاده ارتباطی «کاستیلو» در شمال شهر حلب، حلقه محاصره هزاران تروریست‌ در مناطق شرقی این شهر را تنگ کرد.

کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در «منبج» سوریه

یک وبگاه خبری وابسته به معارضان سوریه اعلام کرد که 3 سرباز آمریکایی وابسته به نیروهای دموکرات سوریه با یک موشک هدایت شونده‌ در شهر «منبج» کشته شدند.

حملات تروریست‌ها برای شکست محاصره حلب ناکام ماند

نیروهای مقاومت ضمن آزادسازی چند کارگاه در حلب، حملات تروریست ها به غرب منطقه «جرف الصخری» واقع در شمال ساختمان های کاستیلو را دفع کردند و دهها تن از آنها را از پای درآورند.

نفوذ پهپاد از سوریه به اسرائیل، زنگ خطر حزب‌الله است

یک پهپاد یکشنبه از سوریه وارد اراضی اشغالی شد و ارتش اسرائیل نتوانست آن را سرنگون کند؛ اسرائیلی‌ها آن را زنگ خطر توصیف کردند.

احتمال لغو آتش‌بس در حلب؛ روسیه مخالف طرح آمریکا برای تجزیه سوریه است

کارشناس مسائل روسیه با اشاره به احتمال لغو آتش‌بس در سوریه به ویژه در حلب گفت: مسکو ضمن پایبندی به مواضع خود در ادامه حمایت از نظام اسد برای مبارزه با تروریسم با طرح صلح آمریکا برای تجزیه سوریه مخالف است.

 

تحولات سیاسی

معارض برجسته سوری: کشورهای عربی در پسِ کودتای ترکیه قرار دارند

رئیس کمیته حقوقی ائتلاف معارضان سوری درباره کودتا در ترکیه تأکید کرد که این مسئله به خاطر تلاش کشورهای عربی برای ضربه زدن به موفقیت‌های حزب «عدالت و توسعه» بود.

کری فردا با استفان دی میستورا دیدار می‌کند

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور دیپلماتیک خود درباره سوریه قرار است فردا با استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در لندن دیدار و گفتگو کند.

اردوغان، کودتای نافرجام و نزدیکی بیشتر آنکارا-تل‌آویو

اقدام آتی اردوغان پس از کودتا، تسلط بر ارتش و پیگیری آشتی آنکارا-تل‌آویو خواهد بود به گونه‌ای که ترکیه بیش از پیش متحد مهم رژیم اشغالگر قدس خواهد شد و به خصومت علیه سوریه ادامه می‌دهد.

اسد: از جانفشانی‌های ایران و حزب‌الله در جنگ سوریه سپاسگزاریم

رئیس‌جمهور سوریه ضمن تقدیر از تلاشهای ایران و حزب الله در نبرد این کشور تأکید کرد که درگیری در خاک سوریه جای هیچ چانه زنی را باقی نمی‌گذارد و با تروریست ها که طرف های خارجی آنها را مدیریت می‌کنند فقط با ارتش و همپیمانان آن می‌توان مقابله کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول