اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دوچرخه‌سوار زنجانی

رکورد تک‌چرخ با دوچرخه جهان شکسته شد

رکورد تک‌چرخ دنیا با دوچرخه توسط دوچرخه‌سوار ارزنده زنجانی شکسته و به نام ایران ثبت شد.

رکورد تک‌چرخ با دوچرخه جهان شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عصر امروز رکورد تک چرخ جهان توسط دوچرخه‌سوار زنجانی شکسته شد.

آوات رشیدی دوچرخه‌سوار برجسته زنجانی توانست رکورد ورزشکار آمریکایی در زدن تک‌چرخ با دوچرخه را شکسته و این رکورد را به نام خود ثبت کند.

این ورزشکار توانمند زنجانی بعد از سه ساعت و 15 دقیقه و 54 ثانیه تک چرخ توانست، این رکورد را از آن خود کند.

مدیر مؤسسه ثبت رکوردهای ایران و آسیا در حاشیه این رکوردگیری که در سالن دو و میدانی صمد ایپکچی زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک ثبت رکورد خوب توسط ورزشکار ارزنده زنجانی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: این دوچرخه‌سوار توانمند زنجانی رکورد جهانی تک چرخ را که در اختیار یکی از ورزشکاران آمریکایی بود، شکست و به نام خود ثبت کرد.

قاسم‌علی رضایی با اشاره به زمان برگزاری این رکوردگیری، اضافه کرد: آوات رشیدی در مدت زمان سه ساعت و 15 دقیقه و 54 ثانیه توانست رکورد 45 کیلومتر و 220 متر ورزشکار آمریکایی را شکسته و به نام خود ثبت کند.

مدیر مؤسسه ثبت رکوردهای ایران و آسیا تصریح کرد: این اتفاق در حالی رخ داده است که وی در هفتم تیرماه سال گذشته نیز موفق شده بود تا رکورد آسیا را با ثبت مسافت 28 کیلومتر و 710 متر به نام خود ثبت کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آوات رشیدی سال گذشته نیز امکان شکستن این رکورد را داشته است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، مقرر بود که این رکورد در دو مرحله توسط وی شکسته شود.

رضایی در این رابطه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی انجام شده به گونه‌ای بود که وی در ابتدا رکورد آسیا را شکسته و به نام خود ثبت کند و سپس به رکورد جهانی این رشته حمله کرده و آن را از آن خود کند.

گفتنی است، رکورد تک چرخ با دوچرخه جهان به طول 45 کیلومتر در اختیار kurt osburn آمریکایی بوده است که آوات رشیدی از دی ماه 94 تاکنون به مدت 6 ماه تمرینات سختی را برای شکستن این رکورد پشت سر گذاشته است.

آوات رشیدی در تابستان سال گذشته نیز فاصله سردشت تا حلبچه با شعار "صلح برای همه انسان‌ها" را با مسافت 320 کیلومتر و به مدت 4 روز به صورت تک چرخ با دوچرخه طی کرده است.

انتهای پیام/2308/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول