اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

یادداشت دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس

پازل هزار تکه عفاف و حجاب در حال تبدیل به یک چهره واحد است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس معتقد است: پازل هزار تکه عفاف و حجاب در حال تبدیل به یک چهره واحد است که در مسیر مشترک و اهداف تعریف‌شده‌ای در حرکت هستند.

پازل هزار تکه عفاف و حجاب در حال تبدیل به یک چهره واحد است

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری فارس قرار داده است به تشریح احوال این روزهای عفاف و حجاب پس از گذشت 5 سال فعالیت پرداخته است:

رونق برنامه‌های متعددی که در سال‌های اخیر در حوزه عفاف و حجاب رخ داده نه تنها بازخوردی از تلاش همه بخش‌های مختلف حوزه مد و لباس اسلامی ایرانی است که واقع گرایانه‌تر اگر به این پدیده نگاه کنیم می‌تواند حاصل آنچه نیاز جامعه و واکنش فوری آن نسبت به مقوله پوشش است، باشد.

برگزاری نخستین همایش و گردهمایی عفاف و حجاب در 21 تیرماه نشان دهنده واقعیتی انکار ناپذیر است که نشان می‌دهد اکنون جامعه تولیدکنندگان و طراحان حوزه عفاف و حجاب که سال‌هاست در خاستگاه مد و لباس کشور در حال فعالیت هستند، به همت کارگروه و حمایت‌هایش اکنون مسیر خود را یافته و قدم‌های خود را به سوی موفقیت‌های پرتکرار ادامه می‌دهند.

اما تلاش بی‌شائبه همه فعالان این حوزه از تولیدکنندگان چادر و ملزومات تا طراح‌‌های هنرمند لباس‌های اسلامی و نیز حمایت و هدایت کارگروه ساماندهی مد و لباس در راه رسیدن به هدف ارتقای مجدانه حوزه مد و لباس منجر شد تا امروز بعد از 5 سال کوشش راه برای بهره مندی از محصولات حوزه مد و لباس برای همه اقشار جامعه مهیا باشد.

موفقیت نمایشگاه اخیر عفاف و حجاب در دل نمایشگاه قرآن برای همه زنجیره طراحی و تولید و سیاست‌گذاری پیام روشنی داشت که اگر همه با نگاه حمایت از فرهنگ و منافع ملی دست در دست هم نهند، امکان دستیابی به آنچه اقدام و عمل در تبلور شعار اقتصاد مقاومتی است امکان پذیر است.

به واقع طراحی و دوخت زنده چادر و استقبال بی بدیل مردم از این محصولات نشان دهنده این است که استانداردهای حوزه مد و لباس باید یک به یک در جای خود شناسایی شوند و با هم به مرز تعریف مشترک در زمینه شاخص‌ها و ملاک‌ها برسند.

با نگاهی به رویدادهای رخ داده در حوزه عفاف و حجاب می‌توان نتیجه گرفت قریب به یقین تمامی آنها یک ریشه مشترک دارند و آن سیاست‌هایی است که در کارگروه ساماندهی مد و لباس با حمایت همین عزیزان ریشه دوانده و برنامه ریزی شده است.

اما مسأله دیگر رشد فزاینده عاملان حوزه مد و لباس اسلامی است که در قالب مؤسسات عفاف و حجاب تعریف شده‌اند. مؤسساتی که با مأموریت‌های مشترک و با کسب مجوز و همراهی‌های لازم از سوی کارگروه امروز با شتابی قابل تحسین به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. مؤسساتی که اگر این انسجام را نداشتند شاید جزیره‌های پراکنده بودند که هر کدام برای رشد این حوزه نسخه‌های تک برگی خود را داشتند. اما امروز این پازل هزار تکه به چهره ای واحد مبدل شده که هم اهداف مشترک دارند و هم در مسیر مشترک قدم برمی بردارند.

شاید تا چند سال قبل تصور اینکه صدها تن از فعالان حوزه مد و لباس بتوانند در یک گردهمایی با عنوان عفاف و حجاب گردهم آیند چندان متصور نبود ولی امروز با افتخار می‌توان کنار هم از روزهای درخشانی سخن گفت که همه ایرانی‌ها انتخاب نخست خود را پوشش را بر اساس آموزه‌های دینی قرار دهند و امکان دسترسی به همه محصولات برای ایشان فراهم شود؛ به امید آن روز.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول