اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/اختصاصی بین‌الملل فارس/

جدیدترین وضعیت نبرد «کاستیلو» حلب/ تسلط مقاومت بر محور

جدیدترین خبرها از نبرد شمال و غرب شهر حلب حاکی است که ارتش سوریه و مقاومت، بر محور کاستیلو مسلط شده‌اند و جبهه مقابل تلفات سنگینی داده است.

جدیدترین وضعیت نبرد «کاستیلو» حلب/ تسلط مقاومت بر محور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تثبیت شدن مواضع نیروهای سوری و مقاومت در نزدیکی اتوبان کاستیلو، از اوخر شب ده‌ها تروریست جبهه النصره، نورالدین زنکی و ... حملات وسیعی را به نیروهای جبهه مقاومت در مزارع جنوبی الملاح آغاز کردند.

این حملات که قابل پیش‌بینی بود با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت خنثی شد چرا که عناصر تروریستی در دام افتادند و ده‌ها کشته و زخمی دادند.

منابع متعدد تأکید میکنند که گروه النصره و فیلق الشام و زنکی طی چند روز اخیر برای دفاع از محور «جاده حیاتی کاستیلو» تلفات سنگینی داده‌اند اما موفق نشدند مانع تسلط آتشباری ارتش سوریه بر جاده شوند.

یگان موشکی و توپخانه‌ای مقاومت نیز تروریست‌ها را در غرب ملاح و کفرحمره و اطراف اتوبان به خاک و خون کشیده است. خودروهای انتحاری بمب‌گذاری شده نیز قبل از رسیدن به نیروهای سوری و مقاومت، منهدم میشوند.

به نظر می‌رسد نیروهای جبهه مقاومت بخوبی بر منطقه مسلط شده‌اند چرا که در طی چند روز گذشته علی رغم حملات شدید تروریست‌ها ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌اند؛ درست بر خلاف روزهای آغازین عملیات در 14 روز پیش که نبرد به صورت «کَرّ و فَرّ» بود.

از روز گذشته اخبار رسیده از محور نبرد در کاستیلو حکایت از آن دارد که نیروهای کُرد مستقر در محله کردنشین «شیخ مقصود» حلب، (در جنوب محور نبرد کاستیلو) همزمان به سمت محور حرکت کرده‌اند. بدین ترتیب تروریست‌ها قیچی خواهند شد.

تروریست‌های گرفتار شده در مرکز و شرق شهر حلب برای کاهش تصعیف روحیه مردم و جبهه مقاومت از شب گذشته بصورت مستمر حملات شدید خمپاره‌ای را علیه اهالی مناطق شهر از جمله «الفرقان»، «المیردیان»، «الموکامبو»، «سلیمانیه»، «الفیاض» و... آغاز کرده اند که تا الان بیش 35 تن از اهالی شهید و حداقل 220 تن زخمی شده‌اند.

موقعیت جاده کاستیلو در شمال شهر حلب/ اندازه بزرگتر اینجا    

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول