اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

اخبار تأیید نشده از تسلط آتشباری ارتش سوریه بر شاهراه «کاستیلو» حلب

برخی از منابع خبری مدعی شدند که نیروهای سوریه در مزارع جنوبی الملاح استان حلب موفق شده‌اند بر بخشی از تنها راه امدادرسانی تروریستها به شهر، تسلط آتشباری پیدا کنند.

اخبار تأیید نشده از تسلط آتشباری ارتش سوریه بر شاهراه «کاستیلو» حلب

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اخبار ضد و نقیضی در برخی رسانه‌ها درباره قطع شاهراه «کاستیلو» توسط نیروهای مقاومت شنیده می‌شود.

وبگاه خبری «المصدر» امروز پنجشنبه گزارش داد که یگان تحت امر سرهنگ «سهیل»، فرمانده سرشناس ارتش سوریه معروف به «ببر سوریه» پس از به دست گیری کنترل کامل «مزارع الملاح» موفق شده است در این منطقه پیشروی داشته باشد.

المصدر به نقل از «رضا الباشا» خبرنگار شبکه المیادین در استان حلب ادامه داد که نیروهای ببر موفق شده‌اند شاهراه «کاستیلو» را قطع کنند.

اندازه واقعی    

این وبگاه اما اعلام کرد که نمی‌توان به طور قطع صحت گفته‌های خبرنگار المیادین را تأیید کرد ولی گزارشها از پیشروی نیروهای ببر در مزارع جنوبی الملاح حکایت دارد.

در عین حال، منابع میدانی «بین‌الملل فارس» این خبر را تأیید نکردند و گفتند که درگیری‌ها در مقایسه با روزهای گذشته، به دلیل آتش‌بس شدت خیلی کمتری دارد.

به گزارش المصدر، حتی اگر نیروهای ببر موفق شوند مزارع جنوبی را کنترل کنند بدون قطع این شاهراه نخواهند توانست کنترل آن را در دست نگاه دارند زیرا نگه‌داری این مسیر به عقبه محکم و قابل اطمینان نیاز دارد.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت چند روز پیش (13 تیرماه) موفق شدند تمامی مناطق مرکزی، جنوبی و شمالی مزارع الملاح را پاکسازی کنند و به سوی قطع راه کاستیلو حرکت کنند.

دیدبان حقوق بشر سوریه، تسلط آتشباری بر کاستیلو را تأیید کرد

در همین راستا، گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» وابسته به مخالفان سوریه نیز اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه بخشی از جاده کاستیلو را تحت نظر گرفته‌اند.

به گزارش این گروه، از شب گذشته درگیریها میان نیروهای مقاومت و تروریستها در اطراف منطقه «اللیرمون و بنی زید»، مزارع الملاح و اطراف اردوگاه «حندرات» واقع در شمال حلب ادامه یافته است.

کنترل «کتلة الجامع» در مزارع الملاح تحت کنترل نیروهای مقاومت

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیان خود موفق شدند در مزارع الملاح پیشروی داشته باشند و کنترل «کتلة الجامع» واقع در مزارع الملاح را به دست گیرند. تروریستها نیز با انجام پاتک در صدد هستند که مانع از تثبیت مواضع ارتش سوریه در این منطقه شوند.

دیده بان در ادامه گزارش داد، در صورتی که ارتش سوریه بتواند مواضع خود را در کتله الجامع تثبیت کند، راه الکاستیلو که تنها گذرگاه ارتباطی میان ریف حلب و مناطق شرقی آن است تحت رصد نیروهای سوری قرار گرفته و این مناطق عملا جدا شده و از همه اطراف محاصره خواهند بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول