اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون خراسان جنوبی:

40 درصد حوادث کار خراسان جنوبی در بخش صنعت ساختمان است

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 40 درصد حوادث استان در بخش صنعت ساختمان است، گفت: متاسفانه از مجموع حوادث کار اتفاق افتاده در این صنعت بیش از 70 درصد آن‌ها منتهی به فوت می‌شود.

40 درصد حوادث کار خراسان جنوبی در بخش صنعت ساختمان است

محمدعلی رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: در حال حاضر صنعت ساختمان در کشور دارای بالاترین آمار حوادث هم به لحاظ شدت و هم تعداد حوادث بوده به طوری که بیش از 47 درصد حوادث کار اتفاق افتاده کشوری در این بخش حادث می‌شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد حوادث استان نیز در بخش صنعت ساختمان است، گفت: متاسفانه از مجموع حوادث اتفاق افتاده در این صنعت بیش از 70 درصد آن‌ها منتهی به فوت و یا ازکارافتادگی‌های کلی می‌شود.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در مقایسه با استاندارد جهانی که 17 درصد حوادث جهانی مربوط به بخش ساختمان است کشور ما وضعیت نابسامانی را در زمینه ایمنی در این صنعت دارد، بنابراین برای پیشگیری و کنترل حوادث در این بخش نیاز به توجه همه جانبه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای متولی بخش ساختمان دارد.

رجبی تصریح کرد: توجه به مقوله آموزش یکی از رویکردهای اساسی و مهم برای ارتقای فرهنگ ایمنی در این بخش می‌تواند باشد که در این جند ساله اخیر با جدیت در دستور کار اداره بازرسی کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: از مجموع 437 حادثه‌ای که در پنج سال گذشته اتفاق افتاده، 183 حادثه در بخش ساختمان بوده است که متاسفانه 19 مورد منجر به فوت (11 درصد)، 15 مورد نقص و قطع عضو و 115 مورد هم شکستگی بوده است.

رئیس اداره بازرسی کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آمار حوادث اتفاق افتاده در بخش ساختمان در سال 90 در استان 43 درصد مجموع حوادث اتفاق افتاده بوده است که در پایان سال 94 با اقدامات خوب و موثری که انجام شده است به 37 درصد کاهش یافته است.

رجبی اظهار داشت: حوادث پنج ساله حاکی از این موضوع است که 98 درصد حوادث اتفاق افتاده مربوط به مردان بوده است، حدود 75 درصد مربوط به افراد متاهل، 66 درصد حادثه‌دیدگان نیز در رده سنی 20 تا 35 سال (جمعیت جوان) و علت اصلی  35 درصد این حوادث، سقوط از ارتفاع بوده است.

انتهای پیام/69034/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول