اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

«ترزا می» عضو کمپین ماندن در اتحادیه اروپا، نامزد نخست وزیری بریتانیا شد

خانم «ترزا می» وزیر کشور بریتانیا که عضو کمپین ماندن در اتحادیه اروپا بود رسما نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه‌کار را اعلام کرد.

«ترزا می» عضو کمپین ماندن در اتحادیه اروپا، نامزد نخست وزیری بریتانیا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با وجود آنکه «دیوید کامرون» نخست وزیر بریتانیا به دلیل بودن در کمپین ماندن در اتحادیه اروپا بعد از رای مردم به خروج،‌ از سمت خود کناره‌گیری کرد، یکی از اعضای کمپین ماندن، نامزد جانشینی وی شد.

بعد از اعلام نتیجه همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، همه توجهات برای جانشینی کامرون به سمت «بوریس جانسون» رهبر کمپین خروج جلب شد اما روز پنج‌شنبه (امروز)‌ خانم می رسما نامزدی برای رهبری حزب محافظه کار بریتانیا را اعلام کرد.

به نوشته دیلی میل، در اولین نظرسنجی بعد از همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، نتایج حاکی از آن است که خانم می 55 درصد آراء را در رقابت با جانسون، از آن خود کرده است. بر اساس این نظرسنجی جانسون توانست تنها 38 درصد آراء را کسب کند.

«جرمی هانت» وزیر بهداشت و درمان بریتانیا که پیش از احتمال نامزدی وی خبرهایی منتشر شده بود، امروز اعلام کرد برای رقابت‌هیا نخست وزیری بریتانیا نامزد نشده و از خانم می حمایت می‌کند.

شبکه خبری اسکای نیوز روز پنج‌شنبه گزارش داد، خانم می امروز در کنفرانسی خبری گفت که فکر می‌کند بهترین گزینه برای نخست وزیری بریتانیاست. وی افزود فرقی نمی‌کند که یک نماینده پارلمان مرد یا زن باشد بلکه قابلیت‌های وی در انجام کارها اهمیت دارد.

خانم می که 6 سال متوالی وزیر کشور بریتانیا بود، و هیچگاه تغییر نکرد، در حالیکه وزیر کشورهای دولت کارگر قبلی چندین بار عوض شده بودند.

رقیب می که رسما نامزدی خود برای حزب حاکم بریتانیا را اعلام کرد بوریس جانسون است که در کمپین خروج از اتحادیه اروپا بود و شهردار سابق پایتخت بریتانیاست.

از سوی دیگر «آندره‌آ لیدسون» از نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان بریتانیا و عضو کمپین خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد برای رقابت رهبری این حزب نامزد می‌شود.

از سوی دیگر «مایکل گوو» وزیر دادگستری بریتانیا از دیگر اعضای کمپین خروج نیز امروز اعلام کرد برای رقابت نخست وزیری آینده بریتانیا که رهبر حزب حاکم آن را بر عهده می‌گیرد، نامزد خواهد شد.

رهبری بعدی حزب حاکم بریتانیا باید تا ماه اکتبر از سوی اعضای حزب محافظه‌کار در سراسر این کشور انتخاب و جایگزین دیوید کامرون شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول