اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

نبرد حلب کلید آزادی همه سوریه است

کارشناس نظامی سوریه نبرد حلب را نمونه شدیدترین جنگ‌های شهری خواند و گفت: پیروزی در حلب دومینوی فروپاشی تروریست‌ها در سوریه را رقم خواهد زد.

نبرد حلب کلید آزادی همه سوریه است

«رجب دیب»، سرتیپ بازنشسته و کارشناس نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درگیری‌های حلب را نبرد استراتژیک واقعی و برگه برنده‌ای برای آزادسازی کامل سوریه از گروه‌های تروریستی و نابودی طرح آمریکا و اسرائیل در به فرسایش کشیدن قدرت مقاومت در جنگ سوریه توصیف کرد.

وی افزود: از همین رو بر اساس راهبرد نظامی ارتش سوریه و متحدانش در مبارزه با تروریسم، جبهه حلب در اولویت دستور کار آنها برای پاکسازی مناطق آلوده به تروریست‌ها قرار گرفت.

دیب با دشوار خواندن نبرد حلب تصریح کرد: درگیری‌های حلب نمونه شدیدترین جنگ‌های شهری است چون در میدان پهن و گسترده‌ای جریان ندارد، آن هم به دلیل اینکه نیمی از آن به دست ارتش سوریه و متحدانش و نیمه دیگر تحت سیطره داعش و متحدانش است.

کارشناس نظامی سوریه تصریح کرد: اولویتی که برای ورود به نبرد سرنوشت ساز حلب لازم بوده و پیروزی را به نفع ارتش سوریه یکسره خواهد کرد، قطع کامل خطوط امداد‌رسانی از خاک ترکیه است، به گونه‌ای که توان و امکانات شبه نظامیان تروریست را برای مقاومت به تحلیل برده و آن زمان پیروزی نهایی در حلب به دست خواهد آمد.

وی افزود: فرماندهان ارتش سوریه، مستشاران نظامی ایران، فرماندهان مقاومت حزب الله و مستشاران روس که در اتاق عملیات حلب گرد هم آمده‌اند قادرند با طراحی نقشه‌های دقیق و به اجرا گذاشتن آن، نبرد حلب را به نفع دولت سوریه یکسره کنند.

دیب گفت: با توجه به اینکه نبرد حلب به دلیل هماهنگی سطح بالای ارتش سوریه و متحدان آن شامل ایران و مقاومت حزب الله، شاهد تشدید و توسعه دامنه درگیری‌هاست و از پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه و نقش اطلاعاتی هر کدام از آنها برخوردار است، به زودی بشارت پیروزی در این میدان را می‌دهیم.

وی تاکید کرد: همه ارکان جبهه مقاومت همچون جبهه تدمر، عزم خود را برای آزادسازی این منطقه جزم کرده‌اند .

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول