اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل: بریتانیا باید پیش از مذاکرات خروج، برگه‌های مربوط به آن را امضا کند

صدراعظم آلمان گفت که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مستلزم اقداماتی است و این اقدامات زمان‌بر است.

مرکل: بریتانیا باید پیش از مذاکرات خروج، برگه‌های مربوط به آن را امضا کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز در جریان کنفرانس خبری مشترک با «ولادیمیر هرویسمن» نخست وزیر اوکراین گفت که بریتانیا باید برگه‌های خروج از اتحادیه اروپا را قبل از اینکه مذاکره در این زمینه را آغاز کند، امضا کند.

وی همچنین گفت که روند خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس زمان‌بر است و افزود: «هیچ مذاکره غیر رسمی قبل از اعلام رسمی خروج از اتحادیه اروپا، صورت نخواهد گرفت.»

صدراعظم آلمان همچنین گفت که این را درک می‌کند که بریتانیا (ممکن است) برای عمل طبق ماده 50 برای خروج از اتحادیه اروپا به زمان نیاز داشته باشد.

مرکل در عین حال بار دیگر تکرار کرد که نمی‌توان برای این اقدام مدت زمان زیادی منتظر ماند اما در عین حال نمی‌توان به بریتانیا راهکار خروج را هم دیکته کرد.

وی در جریان سخنرانی در جمع اعضای حزب دموکرات مسیحی هم گفته بود که باید اقداماتی صورت بگیرد تا پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از خروج دیگر کشورها جلوگیری شود چرا که این نگرانی در بازارهای مالی اروپایی وجود دارد که اتحادیه اروپا دیگر قابل کنترل اوضاع نباشد.

مردم انگلیس پنجشنبه گذشته به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند. اعلام نتیجه همه‌پرسی، واکنش گسترده‌ای را میان کشورهای اروپایی به دنبال داشت. مهمترین نگرانی کشورهای عضو، آینده مبهم اتحادیه اروپا و پیامدهای ناگوار اقتصادی چنین وضعیتی است. از این رو از لندن خواسته‌اند که هرچه سریعتر طرحی برای خروج از اتحادیه اروپا ارائه کند.

انتهای‌پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول