اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از بخش «قرآن و رسانه» نمایشگاه قرآن

از معرفی رسانه‌های قرآنی تا آشنایی با نحوه تبلیغات منفی وهابیت

در بخش قرآن و رسانه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم علاوه بر معرفی رسانه‌های مختلف فعال در حوزه قرآن، بازدیدکنندگان می‌توانند با نحوه تبلیغات منفی وهابیت و تکفیری‌ها آشنا شوند.

از معرفی رسانه‌های قرآنی تا آشنایی با نحوه تبلیغات منفی وهابیت

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد در نشست خبری بیست‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ایجاد بخشی ویژه در این نمایشگاه خبر داد.

یکی از این بخش‌های ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم «قرآن و رسانه» است که پس از ورود به شبستان مصلای امام خمینی(ره) با دکوری خاص خودنمایی می‌کند.

این بخش یکی از بخش‌های سه‌گانه ویژه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است که به معرفی بخشی از ظرفیت‌های رسانه‌ای در حوزه قرآن می‌پردازد.

در بخش قرآن و رسانه بیش از 40 رسانه داخلی و خارجی که در حوزه‌های قرآن فعال هستند و به انعکاس رویدادها و اخبار قرآنی می‌پردازند، معرفی می‌شود.

 

 

دکور متفاوت این بخش موجب شده که بسیاری از افراد در ان حضور داشته باشند و با فعالیت‌های آن آشنا شوند. در بخش قرآن و رسانه برنامه‌های از 20 شبکه تلویزیونی و 20 شبکه رادیویی از کشورهایی همچون ایران، کویت، قطر، لبنان، سودان، مصر و امارات انتخاب و از طریق تلویزیون‌های موجود و هدفن‌های تعبیه شده قابل استفاده هستند.

همچنین 20 سایت پربازدید قرآنی نیز معرفی شده است تا افرادی که قصد دارند اطلاعات و اخبار قرآنی را رصد کنند، با آن‌ها آشنا شده و بتوانند از اطلاعات موجود در آن استفاده کنند. این اطلاعات در قالب فیلم در ال‌سی‌دی‌های موجود در بخش در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گرد. علاوه بر این صفحه اصلی هر کدام از این سایت‌های پربازدید قرآنی به نمایش درآمده است.

 

 

در بخش قرآن و رسانه به رسانه‌های نوین هم توجه شده است به طوری که ماکتی از تلفن همراه در وسط این بخش تعبیه شده و بر روی آن اسامی تالارها و شبکه‌های اجتماعی قرآنی و پرمخاطب نوشته شده است تا افرادی که از فضای مجازی و این شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌‌کنند از مطالب قرآنی بهره بگیرند. چرا که فضای مجازی امروزه یکی از منابع اصلی و وسیله‌ای برای پر شدن اوقات فراغت افراد به ویژه جوانان شده است و چه بهتر که در این فضا مطالب قرآنی مورد استفاده کاربران قرار گیرد.

 

 

توجه به رسانه‌های وهابیت نیز یکی دیگر از بخش جداگانه‌ای قران و رسانه است که در آن با نصب پوسترهایی فعالیت‌های تبلیغاتی وهابیت و تکفیری‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی و حتی کتاب‌ها را نشان می‌دهد که هدف از نصب این پوسترها و معرفی فعالیت‌های آن‌ها، آشنایی خانواده‌ها با توطئه دشمنان و آگاهی بخشی برای جلوگیری از افتادن در دام آن‌ها است.

رسانه در دنیای امروز از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که در دنیای امروز رسانه‌ها به عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ به شمار می‌روند بر همین اساس در بخش قرآن و رسانه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به مجموعه مباحثی با این موضوع همچون اصول اطلاع‌رسانی، نقش رسانه در دنیای امروز، اصول مهم برای رسانه قرآنی و همچنین بایدها و نبایدهای رسانه از نگاه قرآن و روایات پرداخته شده است.

به گزارش فارس بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تا 8 تیرماه از ساعت 18 تا 23:30 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول