اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

گزارش فارس از بخش فهم و تدبر در قرآن نمایشگاه قرآن

5 گام تا بهشت/ راهی برای درک بهتر آموزه‌های قرآن

در بخش ویژه فهم و تدبر در قرآن کریم بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن علاوه بر راهکارهای درک بهتر آموزه‌های الهی، «5 گام تا بهشت» را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

5 گام تا بهشت/ راهی برای درک بهتر آموزه‌های قرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، یکی از بخش‌های بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بخش «فهم و تدبر در قرآن کریم» است که با توجه به شعار به سوی فهم قرآن به نمایشگاه افزوده شده است.

در این بخش 14 مؤسسه فعال در عرصه پژوهش، تبلیغ و ترویج با رویکرد تدبر و فهم قرآن کریم حضور دارند و به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

 

 

 

5 گام تا بهشت/ تابلوهایی برای فهم قرآن

یکی از غرفه‌های این بخش «5 گام تا بهشت» است. در این غرفه که مساحتی حدود 120 مترمربع دارد، مراحل رسیدن به فهم کلام وحی را نشان داده شده است.

اولین گام برای رسیدن به این هدف متعالی، «قرائت» است. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حفظ و قرائت قرآن دروازه‌های ورود به تدبر در کلام وحی است بنابراین برای درک صحیحی از کلام وحی باید به قرائت قرآن توجه کنیم.

 «ترجمه و درک آیات قرآن کریم» و «واژه‌شناسی و مفاهیم قرآن» گام‌های دوم و سوم برای رسیدن به فهم آیات الهی به شمار می‌رود که با پوسترهایی مرتبط، مطالبیمفید و کاربردی برای علاقه‌مندان عرضه شده است.

 

 

در گام چهارم که «تدبر» است به اهمیت فهم قرآن در کنار تلاوت و واژه‌شناسی اشاره شده و افراد را به درک عمیقی از کلام وحی و تدبر در آیات الهی تشویق می‌کند. در گام نهایی نیز «تمسک به قرآن و عمل به آیات الهی» مطرح شده که بازدیدکنندگان از این غرفه می‌توانند گام‌به گام با مراحل رسیده به فهم کلام وحی آشنا شوند.

در کنار هر گام نیز کارشناسان مربوطه حضور دارند و به سؤالات افراد پاسخ می‌دهند. همچنین در فضای این غرفه 25 تابلو با مضامین فهم قرآن قرار دارد که هر کدام از آن‌ها بیانگر لزوم توجه به دستورات الهی است و به ما می‌آموزد که چگونه بهتر بیندیشیم و آموزه‌های الهی را در زندگی خود به کار گیریم.

 

 

بازدیدکنندگان از بخش فهم قرآن کریم هر روز می‌توانند در مسابقه‌ای که در این بخش تدارک دیده شده نیز شرکت کنند. مسابقه این بخش به گونه‌ای طراحی شده که افراد می‌توانند یکی از تابلوهای موجود را انتخاب کرده و برداشت خود را از آن یادداشت کنند. در پایان هر شب نیز به 5 نفر از افرادی که برداشت صحیحی از تابلو داشتند، جوایزی اعطا خواهد شد.

14 مؤسسه فعال در عرصه فهم قرآن

مؤسساتی که در این بخش حضور دارند هر کدام به فعالیت‌های مختلفی در عرصه فهم قرآن می‌پردازند که اسامی مؤسسات حاضر در این بخش به شرح ذیل است؛

مؤسسه تدبر در کلام وحی از استان قم

مؤسسه تدبر در قرآن و سیره از استان مشهد

مؤسسه  نورمبین از استان قم

مؤسسه مشتاق حکمت از استان تهران

مؤسسه نورالمجتبی(ع) از استان قم

مؤسسه تفکر و تدبر طیبه در استان تهران

مؤسسه شهرستان ادب

مؤسسه شوق رضوان از استان تهران

مؤسسه تفسیر جوان استان تهران

مؤسسه بیت‌القرآن امام علی(ع) از استان قم

مؤسسه گلچین از استان مشهد

این مؤسسات مردمی قرآنی در زمینه فهم قرآن آثار ارزشمندی به نمایشگاه بین‌المللی قرآن آورده‌اند که بازدیدکنندگان را با محصولات و دستاوردهای خود آشنا می‌کنند. همچنین دوره‌های تخصصی و عمومی در زمینه‌های قرآنی را تشریح و از علاقه‌مندان ثبت‌نام می‌کنند.

 

 

علاوه بر مؤسسات قرآنی، محصولاتی که در حوزه تدبر و فهم قرآن وجود دارد در این بخش عرضه شده است و کارشناس مرتبط با این حوزه به سؤالات بازدیدکنندگان پاسخ می‌دهد.

به گزارش فارس، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خردادماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و تا 8 تیرماه میزبان علاقه‌مندان به ساحت قرآن کریم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول