اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مسئول نمایشگاه «هشتمین بهار قرآن» کابل در گفت‌وگو با فارس:

پیام نمایشگاه قرآن کابل ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است

مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه «بهار قرآن» کابل با بیان اینکه بزودی یک مسابقه قرآنی با حضور 8 هزار نفر و در قالب این نمایشگاه برگزار خواهد شد، گفت: پیام نمایشگاه قرآن امسال ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.

پیام نمایشگاه قرآن کابل ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است

«عباس حسن‌زاده» مسئول برگزاری هشتمین نمایشگاه بهار قرآن افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در افغانستان، از تمام مردم کابل‌ بویژه جوانان خواست تا در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند.

ترویج فرهنگ و معارف قرآنی

حسن‌زاده افزود: هدف از برگزاری هشتمین نمایشگاه بهار قرآن ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و فرهنگ ناب محمدی بوده تا جوانان افغانستانی با آن بیشتر آشنا شوند.

وی نمایشگاه‌های قرآنی را مقابله با فرهنگ غربی عنوان کرد و از جوانان افغانستانی خواست تا از این نمایشگاه بازدید کنند.

رئیس شورای عالی قرآنی با تأکید بر گسترش فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌ها، اظهار داشت: فرهنگ قرآنی قادر به جلوگیری از تهاجم فرهنگی غرب که در افغانستان به راه افتاده را دارد.

ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب

مسئول هشتمین نمایشگاه بهار قرآن کابل با بیان اینکه این نمایشگاه تأثیرات مثبتی بر عملکرد جوانان داشته گفت: پیام این نمایشگاه ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی غرب است.

عباس حسن‌زاده گفت: فعالیت‌های قرآنی منضبط در افغانستان کم است لذا دولت، خانواده‌ها و جوانان باید تلاش کنند تا با پیروی از فرهنگ قرآنی از آموزه‌های دینی آگاه شوند.

فرار جوانان عامل گسترش تهاجم فرهنگی غرب

حسن زاده فرار جوانان از افغانستان را سبب گسترش فرهنگ غرب در افغانستان خواند و تأکید کرد: خودآگاهی و بیداری مردم بویژه جوانان می‌تواند افغانستان را به سمت پیشرفت رهنمون کند.

وی به فعالیت 30 غرفه در هشتمین نمایشگاه بهار قرآن اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه موضوعاتی نظیر نزول قرآن، میعاد در قرآن، جلوه‌های قرآنی، جهاد، پِله‌ای به سوی خدا، بهار بندگی و سایر موضوعات قرآنی به نمایش گذاشته شده است.

رئیس شورای عالی قرآنی اظهار داشت: نمایشگاه بهار قرآن از دور اول تاکنون تأثیرات مثبتی بر روح و روان مردم داشته است.

مسئول هشتمین نمایشگاه بهار قرآن با تاکید بر اینکه همه ساله به آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه بهار قرآن افزوده می‌شود، ابراز کرد: در هشتمین دور نمایشگاه بهار قرآن مردم دسته دسته با اعضای خانواده خود از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

این فعال فرهنگی و دینی گفت: در این نمایشگاه مسائل دینی و قرآنی برای تمامی سنین به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان نیز مطابق خواست و سن خود از غرفه‌ها بازدید می‌کنند.

به گفته وی، تفاوت هشتمین دور نمایشگاه بهار قرآن با سایر دوره‌ها در این است که در این دور جوانان خانواده‌های خود را به سمت این نمایشگاه راهنمایی می‌کنند.

18 هزار بازدید کننده در هفتمین دور نمایشگاه بهار قرآن

عباس حسن زاده تصریح کرد: در دور هفتم نمایشگاه بهار قرآن تعداد بازدیدکنندگان آن به 18 هزار نفر رسیده بود، اما انتظار می‌رود که در این دور نمایشگاه این رقم به 25 هزار نفر افزایش یابد.

حسن‌زاده از برگزاری مسابقه قرآنی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت: مسابقه قرآنی از سوی نمایشگاه بهار قرآن در پانزدهم رمضان به مناسبت میلاد «امام حسن مجتبی» برگزار خواهد شد که 8 هزار نفر در آن حضور خواهد داشت.

نبود امکانات و محل برگزاری نمایشگاه چالشی فرا‌رُوی نمایشگاه‌ها

وی نبود امکانات و مکان برگزاری نمایشگاه را از چالش‌های عمده فرا ‌رُوی برگزاری نمایشگاه بهار قرآن خواند و افزود: این موضوع چالش‌هایی را برای ما بوجود آورده است.

مسئول نمایشگاه بهار قرآن اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها، گرامیداشت مناسبت‌ها، محافل اُنس با قرآن و رهنمون‌سازی جامعه به سوی قرآنی شدن از برنامه‌هایی است که شورای عالی قرآنی روی آن تأکید دارد.

انتقاد از دولت به دلیل عدم حمایت از برنامه‌های قرآنی

رئیس شورای عالی قرآنی با بیان اینکه دولت از نمایشگاه‌های قرآنی حمایت نمی‌کند، ابراز داشت: دولت افغانستان فقط در حوزه تشویق و صدور جواز با نمایشگاه همکار است، در حالیکه این حمایت از کنسرت‌ها و برنامه‌های مبتذل وجود دارد.

این فعال حوزه دینی و فرهنگی تأکید کرد: دین مردم ما دین اسلام است و فرهنگ اسلامی و قرآنی باید جایگزین فرهنگ غربی در این کشور شود.

حسن‌زاده از تمام فعالان حوزه قرآنی خواست تا به تلاش‌های خود ادامه داده و جوانان را از بیراهه به سوی خدایی شدن و قرآنی شدن راهنمایی کنند.

حسن‌زاده در پایان سخنان خود منحرف شدن جوانان را سبب تهاجم فرهنگ بیگانگان خواند و گفت: اکنون از قرآن استفاده درستی صورت نمی‌گیرد و باید در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی همه تلاش کند.

به گفته وی نمایشگاه بهار قرآن از هفتم رمضان تا هفدهم رمضان از ساعت 8 صبح تا 4 بعد از ظهر در مسجد «امام زمان عج» کابل به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول