اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی اردبیل:

خرید کالاهای مشابه تولید اردبیل ممنوع شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در حمایت از تولید داخلی در استان اردبیل بهتر است مدیران و مسؤولان از خرید کالاهای مشابه تولید استان اردبیل از خارج از استان پرهیز کرده و ممنوعیتی در این زمینه اعمال شود.

خرید کالاهای مشابه تولید اردبیل ممنوع شود

عظیم سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در حمایت از تولید محصولات داخلی در سطح ملی واردات کالاهای خارجی و در استان اردبیل نیز خرید کالاهای مشابه تولید استانی باید ممنوع اعلام شده و هیچ ارگانی حق خرید چنین کالاهایی را نداشته باشد.

وی گفت: زمانی که ما در این استان از تولید آب معدنی گرفته تا انواع محصولات فرآوری شده در حوزه کشاورزی، باغی و پروتئینی را شاهد هستیم لزومی ندارد که بخواهیم از خارج استان چنین محصولاتی را تأمین و عرضه کنیم.

سرداری ظرفیت عظیم تولید محصولات لبنی را به ویژه در بین جامعه عشایری و روستایی با تنوع تولید این محصولات یادآور شد و گفت: وقتی در این استان امکان تولید شیر و فرآورده‌های متنوع آن وجود دارد نیازی نیست که از شهرها و استان‌های هم‌جوار بخواهیم محصولی را وارد کنیم هر چند که ممکن است برند و عنوان آن شهرت ملی داشته باشد.

وی با اظهار تأسف از خام‌فروشی محصولات تولیدشده لبنی از مرزهای این استان به ویژه در بین جامعه عشایری گفت: به جای آنکه شیر جامعه عشایری در استان هم‌جوار تبدیل به پنیر لیقوان شود بهتر است ما در قالب صنایع کوچک در همان مناطق روستایی و عشایری تولید پنیر باکیفیت را با بسته‌بندی مناسب و رعایت استانداردهای لازم در امر تولید مورد توجه قرار دهیم تا هم زمینه اشتغال و هم بالا رفتن توان اقتصادی فراهم آید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به راه‌اندازی صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی متوسط در استان اشاره کرد و گفت: به راحتی می‌توانیم با اندک اعتباری در حدود 30 میلیون تومان این کارگاه‌ها را با فرصت اشتغال‌زایی و درآمد مناسب فعال کرده و امکان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را به خوبی فراهم آوریم.

سرداری افزود: بسیج سازندگی در مناطق محروم، روستایی و حتی جامعه عشایری آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات و آموزش‌های لازمی که ارائه می‌کند این صنایع کوچک و متوسط را رونق بخشیده و بسترساز تحول اساسی در مناطق کم برخوردار باشد.

انتهای پیام/62004/ی30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول