اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام طیب‌حسینی در نشست خبری:

نیمی از آثار ارائه شده در بخش حوزوی متعلق به بانوان است

مدیر بخش حوزوی بیست‌وچهارمین نمایشگاه قرآن گفت: امسال حوزه‌های علمیه خواهران با ارایه بیش از 100 اثر دینی خوش درخشیدند.

نیمی از آثار ارائه شده در بخش حوزوی متعلق به بانوان است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدحسن طیب حسینی مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نشست خبری گفت: بخش حوزوی که از جمله بخش‌های محتوایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به شمار می‌رود، برای دوازدهمین سال متوالی در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال بخش حوزوی، با رویکرد جدیدی در نمایشگاه قرآن کریم حضور یافته است، عنوان کرد: شعار بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن «به سوی فهم قرآن» نامگذاری شده و در واقع بخش حوزوی نیز بر اساس همین شعار، رویکردی جدید برای حضور خود در نمایشگاه را در نظر گرفته است.

179 مرکز و موسسه حوزوی متقاضی شرکت در نمایشگاه

مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اظهار داشت: مراکز مشارکت کننده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن، از بین 179 مؤسسه و مرکز حوزوی انتخاب شدند که تعداد آن‌ها به 36 مرکز می‌رسد، در واقع تعریف ما از مرکز حوزوی آن است که این مراکز یا باید مجوز فعالیت خود را از شورای عالی حوزه های علمیه اخذ کرده باشند یا در رأس آن مؤسسه، یک چهره روحانی نام آشنا باشد که در تعریف بخش حوزوی بگنجد و بتواند در این بخش مشارکت داشته باشد.

وی افزود: امسال هم مثل سال‌های گذشته افتخار داریم که میزبان دفاتر برخی مراجع معظم تقلید در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن باشیم. همچنین در مجموع 36 مرکز و مؤسسه حوزوی برای حضور در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انتخاب شده و به فعالیت مشغول هستند.

حضور 50 درصد مراکز حوزوی برای نخستین مرتبه

طیب‌حسینی گفت: حدود 50 درصد مراکز و مؤسسات مشارکت کننده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، از مراکز و مؤسساتی هستند که جدیداً و برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سیاست بخش حوزوی نمایشگاه نیز بر این است که بیشتر از مراکزی دعوت کند که یا محصول جدیدی را به ساحت قرآنی کشور ارائه کرده باشند و یا اینکه تا به حال در نمایشگاه قرآن شرکت نکرده باشند.

عرضه 200 اثر جدید بخش حوزوی در نمایشگاه قرآن کریم

مدیر بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه قرآن کریم ابراز داشت: امسال، قریب به 200 اثر قرآنی جدید در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم ارائه می شود که در قالب غرفه‌های مختلف، محصولات را به ساحت قرآنی و قرآن دوستان ارائه می‌دهیم که از بین 200 اثر جدید بخش حوزوی، بیش از 100 اثر مربوط به حوزه‌های علمیه خواهران است و واقعاً خواهران در این عرصه خوش درخشیدند.

وی تصریح کرد: تمام این 200 اثر جدید که در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود، آثاری است که در طول سال تحصیلی 95-94 توسط مراکز حوزوی تولید شده، این در حالی است که در سال تحصیلی 94-93 تولیدات جدید مراکز حوزوی که در نمایشگاه قرآن عرضه شد، به عدد 120 رسیده بود.

طیب‌حسینی اظهار داشت: حدود 15 نشست توسط بخش حوزوی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در روزهای آینده با حضور آیت‌الله مقتدایی رئیس حوزه‌های علمیه کشور، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و حجت‌الاسلام واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول