اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

دیدار ظریف با نخست‌وزیران پیشین نروژ/ رایزنی درباره همکاری‌های تهران و اسلو

وزیر امور خارجه در دیدار با ۲ نخست‌وزیر پیشین نروژ در خصوص روابط خارجی ایران در مرحله پسابرجام و همکاری‌های ۲ کشور گفت‌وگو و رایزنی کرد.

دیدار ظریف با نخست‌وزیران پیشین نروژ/ رایزنی درباره همکاری‌های تهران و اسلو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در اسلو با «بوندویک» و «کوره ویلوک» نخست‌وزیران پیشین نروژ در محل اقامت خود دیدار کرد.

در این ملاقات در خصوص روابط خارجی ایران در مرحله پسابرجام و همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو و رایزنی شد.

 

 

نخست‌وزیران پیشین نروژ در این دیدار با اشاره به روابط گذشته خود با ایران و تاکید بر تاریخ و تمدن ریشه‌دار ایران و ابراز خشنودی از تحولات مثبت در روابط خارجی ایران پس از توافق برجام، از گسترش همکاری‌های دو کشور در این مرحله حمایت کردند.

ظریف نیز با اشاره به سابقه همکاری مقامات سابق دو کشور در زمینه پیگیری طرح‌های ارائه شده از سوی روسای جمهوری اسلامی ایران در زمینه «گفت‌وگوی تمدن‌ها» و «جهان عاری از خشونت» ابراز امیدواری کرد روابط و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دوجانبه و بین‌المللی در مرحله فعلی گسترش یابد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین به برخی سئوالات نخست‌وزیران پیشین نروژ در خصوص نظام انتخاباتی و پارلمانی ایران و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول