اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارس از تحولات میدانی «منبج» گزارش می‌دهد

نیروهای کرد سوریه 10 روستا را آزاد کردند/ منبج در آستانه محاصره

«نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» امروز جمعه با آزادسازی بیش از 10 روستا در اطراف شهر «منبج» به محاصره این شهر نزدیک شده‌اند.

نیروهای کرد سوریه 10 روستا را آزاد کردند/ منبج در آستانه محاصره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه» همچنان به پیشروی در شمال این کشور به ویژه استان «حلب» ادامه می‌دهند.

منابع خبری از جمله المیادین و اسکای نیوز امروز جمعه خبر دادند که نیروهای دموکراتیک موفق شده‌اند از همه اطراف گروه تروریستی داعش را در شهر «منبج» واقع در حلب محاصره کنند و بدین ترتیب ارتباط این گروه با ترکیه و استان «رقه» قطع شده است.

اندازه واقعی نقشه    

برخی از منابع میدانی اما به  بین‌الملل فارس خبر دادند که محاصره هنوز کامل نیست و از محور غربی منبج چند روستا در اشغال داعش است.

نیروهای دموکراتیک اما در چندین محور موفق شدند پیشروی‌هایی داشته باشند و چندین روستا را از چنگ داعش بازپس بگیرند.

به گزارش فارس، این نیروها که بیشتر اعضای آن کُرد هستند در محور غربی رود فرات روستاهای «جب الطویل و جب القادر»، در محور شرقی شهر منبج روستای «راطونیه»، در محور «قره قوزاق» واقع در شمال غرب روستای «خرفان»و در محور غربی شهر منبج روستای «مدنی الصغیر» را آزاد کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای دموکراتیک همچنین موفق شدند در جاده حلب در حد فاصل بین قره قوزلق و منبج روستاهای«غزاویه، مغارات، خربه الاسود، حیه الکبیره، حیه الصغیره و جریات» را بطور کامل پاکسازی کنند.

در محور جنوب شرقی شهر منبج خبر از درگیری شدید بین نیروهای دموکرات با تروریست‌ها در دو روستای «رسم الاخضر و جب ناهد» گزارش شده است.

به گزارش فارس با پیشروی‌های این نیروها در محور سدتشرین (شرق شهر) و قره قوزاق (شمال غرب) ،شهر منبج در این محورها در محاصره کامل قرار گرفته است.

این در حالی است که همچنان روستاهای «شیخ یحیی و تل اخضر»  تحت تصرف داعش است؛ هر چند از نظر نظامی ساقط شده به شمار می‌رود. لذا اگر این روستاها آزاد شوندد محاصره منبج کامل می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول