اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزارش نیویورک‌تایمز از فشار عربستان و اسرائیل برای خروج از فهرست ناقضان حقوق کودکان

روزنامه آمریکایی حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به ترس از قطع کمک‌های مالی سعودی‌ها مرتبط دانسته و همچنین از فشار پارسال رژیم صهیونیستی برای حذف از همین فهرست پرداخت.

گزارش نیویورک‌تایمز از فشار عربستان و اسرائیل برای خروج از فهرست ناقضان حقوق کودکان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که انتقادات بین‌المللی از اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان سعودی از لیست ناقضان حقوق کودکان ادامه دارد، روزنامه آمریکایی در گزارشی به موضوع حذف نام عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

نیویورک تایمز در مطلبی نوشته است: «سعودی‌ها برای حذف نام آنها از لیست ناقضان حقوق کودکان بر سازمان ملل فشار آوردند».

در این مطلب تصریح شد: «برای دومین سال متوالی، نام بردن ارتش‌هایی که در میدان نبرد کودکان را کشته و معلول می‌کنند، به صحنه مانورهای شدید سیاسی بین قدرتمندان در سازمان ملل تبدیل شده است».

روزنامه آمریکایی ادامه می‌دهد: «سال گذشته بان کی مون دبیرکل سازمان ملل پس از فشارهای سنگین اسرائیل و آمریکا، اسرائیل و حماس را از لیست ناقضان حقوق کودکان حذف کرد. دوشنبه و تنها 4 روز پس از افزودن نام ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی در حمله به یمن به این لیست، آقای بان اعلام کرد که فعلا آن را از لیست درآورده تا با یک تیم مشترک با ائتلاف متهم شده، موضوع را بررسی کند».

دقایقی پس از انتشار بیانیه دبیرکل سازمان ملل درباره خروج نام عربستان سعودی از لیست مذکور، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل گفت که «از همان ابتدا، قرار دادن عربستان سعودی در این لیست، هیچ پایه و اساسی نداشت».

نیویورک تایمز با اشاره به نگرانی از قطع کمک‌های مالی سعودی‌ها به سازمان ملل افزود: «عربستان سعودی و کویت که هر دو عضو ائتلاف شامل 9 کشور از جمله مصر، امارات عربی متحده و سودان در حمله به یمن هستند، کمک کنندگان مالی مهمی به نهادهای سازمان ملل از قبیل یونیسف هستند».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول