اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

خبرنگار فارس از سوریه گزارش می‌دهد

تهدید داعش به انهدام سد «تشرین»؛ «منبج» در آستانه وقوع فاجعه انسانی

محاصره شهر راهبردی منبج در شمال شرق حلب توسط نیروهای دموکراتیک سوریه، داعش را به تصمیم برای نابودی سد تشرین در مسیر منتهی به شرق منبج واداشته است؛ اتفاقی که می‌تواند فاجعه‌ای انسانی را رقم بزند.

تهدید داعش به انهدام سد «تشرین»؛ «منبج» در آستانه وقوع فاجعه انسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، نیروهای دموکراتیک سوریه پس از  سیطره بر «جبل القرعه» در جنوب منبج در ریف شرقی حلب و همچنین بر «خزان القرعه» که آب آشامیدنی منبج و حومه آن را تامین می‌کند، این شهر را تحت محاصره کامل خود درآوردند.

منابع کُردی اعلام کردند: پس از رسیدن نیروهای دموکراتیک سوریه به اطراف شهر منبج در ریف شمال شرقی حلب درگیری‌های شدیدی بین داعش و این نیروهای سوری جریان داشته است.

بر اساس گزارش‌ خبرنگار فارس، عناصر داعش از مواضع خود در مرزهای منبج عقب‌نشینی کرده و به داخل این شهر گریخته‌اند.
در همین حال تروریست‌های داعش سامانه موشک گراد را مشرف به سد تشرین واقع در شرق شهر منبج قرار داده و قصد دارند این سد را یکی از مسیرهای حمله نیروهای دموکراتیک به منبج است، نابود کنند.

شکسته شدن سد تشرین فاجعه‌ای انسانی و اقتصادی در منطقه به بار خواهد آورد و موجب نابودی شمار زیادی از روستاهای منبج می‌شود که اهالی آن به سرعت از بیم غرق شدن در حال فرار از آنجا هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از شنبه گذشته و پس از سیطره بر روستای «ام سرج»، نیروهای خودرا در ریف شمال شرقی حلب در جنوب و شرق منبج مستقر کرده تا آماده حمله به این شهر شوند.

منابع کُرد در رقه نیز خبر دادند نیروهای دموکراتیک سوریه 12 تن از نیروهای خود را در انفجار یک بمب دستی کاشته شده توسط داعش در مسیر عبوری یک اتوبوس حامل 18 تن از نیروهای دموکراتیک در نزدیکی شهرک عین عیسی در ریف شمالی رقه از دست دادند.

این در حالی است که صبح دیروز نیز انفجار یک بمب دستی داعش در جنوب عین عیسی با کشته شدن سه تن از نیروهای دموکراتیک همراه شده بود.

نیروهای دموکراتیک سوریه با کُند کردن عملیات خود در ریف شمالی رقه تمرکز خود را بر جبهه شمالی حلب متمرکز کرده اند.

نزدیک به دو هفته از آغاز عملیات مشترک نیروهای گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» و ائتلاف غرب به رهبری آمریکا در شمال سوریه می‌گذرد.

بازپس‌گیری شهر الرقه-بزرگترین پایگاه داعش در سوریه- و مناطق شمالی استان حلب و قطع ارتباط عناصر تروریستی داعش با مرز ترکیه، از جمله اهدف اصلی این عملیات عنوان شده است.

اگر نیروهای کُرد سوریه که بیشترین حضور را در نیروهای دموکراتیک دارند موفق به بازپس‌گیری مناطق شمالی استان حلب شوند، تمام راه‌های ارتباطی داعش برای فروش نفت به ترکیه بسته می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول