اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان خبر داد

فعالیت 8 باشگاه سوارکاری در استان زنجان

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان گفت: پنج باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، دو باشگاه در ابهر و یک باشگاه نیز در شهرستان خرم‌دره در زمینه اسب سواری فعالیت می‌کنند.

فعالیت 8 باشگاه سوارکاری در استان زنجان

محسن حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هیأت سوارکاری استان زنجان در طول سال، فعالیت‌ها و مسابقات مختلفی را برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان تعداد زیادی باشگاه‌های سوارکاری وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان زنجان پنج باشگاه سوارکاری، در ابهر دو باشگاه و یک باشگاه نیز در شهرستان خرم‌دره فعالیت می‌کنند.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان تصریح کرد: باشگاه سوارکاری در خرمدره به نام مرکز پرورش اسب "الهام" مخصوص اصلاح نژاد اسب‌ که در سطح کشور نیز شناخته شده است، فعالیت می‌کند.

حسنی ادامه داد: با توجه به نزدیکی فصل تابستان و فعالیت باشگاه‌های سوارکاری برای جذب علاقمندان به این رشته ورزشی، همه فعالیت‌های این باشگاه‌ها زیر نظر هیأت سوارکاری استان زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تعدادی از باشگاه‌ها نیز مربی خصوصی گرفته و حاضر به همکاری با هیأت سوارکاری استان نیستند، گفت: هیأت سوارکاری استان زنجان بر فعالیت همه باشگاه‌های سوارکاری در استان نظارت همه جانبه دارد.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان ابراز کرد: باشگاه «اسب واران»، باشگاه «المپیک»، باشگاه «جوادیان» و باشگاه «دانشگاه زنجان» در حال حاضر بحث‌های آموزشی سوارکاری را دنبال می‌کنند.

حسنی به فعالیت یک باشگاه در راستای آموزش برای سفرهای کوتاه‌مدت با اسب نیز اشاره کرد و افزود: باشگاه سوارکاری «میثم» آموزش اسب سواری برای گشت یا همان سفرهای کوتاه مدت با اسب را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: از استان زنجان همچنین سوارکاران مختلفی از جمله ارشیا نجفی نیا، نیوشا نجفی نیا و پوریا غفاری اوقلی مشغول فعالیت در زمینه سوارکاری با اسب هستند.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان با تأکید بر اینکه این سوارکاران در سطح کشور مقام‌های مختلفی را نیز  کسب کرده‌اند، اظهار کرد: ارشیا نجفی نیا نایب قهرمان مسابقات اسب سواری نوجوانان کشور شده است.

حسنی در رابطه با برگزاری مسابقات اسب سواری در استان زنجان نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون دو مسابقه اسب سواری برگزار شده که هفت مسابقه دیگر نیز تا پایان سال در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باشگاه‌های سوارکاری استان زنجان از لحاظ تجهیزات و امکانات وضعیت مطلوبی دارند و در حال حاضر 9 داور اسب سواری در استان زنجان فعالیت می‌کنند.

دبیر هیأت سوارکاری استان زنجان با بیان اینکه در طراحی مسابقات استانی از طراح مسیرهای فدراسیون استفاده می‌شود، تصریح کرد: در برگزاری مسابقات شهرستانی نیز از عوامل خود هیأت سوارکاری استان زنجان برای طراحی مسیر اسب سواری استفاده می‌شود.

حسنی با بیان مشکلات موجود مالی در هیأت سوارکاری استان زنجان، ابراز کرد: افزون بر مشکلات مالی موجود، مشکلات دیگری نیز چون عدم همکاری مسؤولان بالا دستی استان زنجان وجود دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال در سال‌های گذشته 12 میلیارد تومان برای چمن اسب سواری سلطانیه در نظر گرفته شده بود که به علت عدم همکاری مسؤولان وقت، استفاده از آن تصویب نشد.

انتهای پیام/2308/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول