اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

شرکت 1300 دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی جشنواره خوارزمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از شرکت یک هزار و 383 نفر دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

شرکت 1300 دانش‌آموز زنجانی در مرحله استانی جشنواره خوارزمی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی تمجیدی امشب در اختتامیه مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی اظهار کرد: در آموزش و پرورش باید سعی شود از برخی مسائل قدیمی و سنتی فرار کرد.

وی با اشاره به حافظه مدار بودن آموزش و پرورش عنوان کرد: برپایی جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره نوجوان خوارزمی می‌تواند ما را از این وضعیت خارج کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در کشور نیازمند پژوهش‌ها هستیم، عنوان کرد: این پژوهش‌ها در تصمیم‌گیری و پژوهش‌های کشور موثر خواهد بود.

تمجیدی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پژوهشی را در مدارس خوب آغاز می‌کنند، عنوان کرد: این در حالی است که در دوره دوم متوسطه این موضوع ادامه نمی‌یابد.

وی با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان زنجانی از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد: در مرحله آموزشگاهی قریب 66 هزار و 900 نفر رشته در این رقابت شرکت کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از حضور 4 هزار نفر دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای جشنواره خوارزمی خبر داد و افزود: یک هزار و 383 نفر نیز در مرحله استانی در زنجان شرکت داشتند.

تمجیدی بیان کرد: استقبال خوب از جشنواره خوارزمی در استان زنجان مدیون تلاش و انگیزه بالای دانش‌آموزان و فرهنگیان بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های این چنینی باید در مدارس تداوم داشته باشد، عنوان کرد: آموزش و پرورش یک دستگاه فرهنگ‌ساز و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از جمله این اهداف است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه انتخاب برگزیدگان صرفا تنها هدف این جشنواره نیست، گفت: مهم ایجاد فرهنگ پژوهش در جامعه و آغاز آن از مدارس است.

تمجیدی، یکی از نیازهای آموزش و پرورش را حرکت به سمت کاربردی کردن آموزش‌ها خواند و اضافه کرد: برخی از آموزش‌ها در مدارس فراموش می‌شود این در حالی است که برگزاری این جشنواره‌ها کاربردی‌تر کردن و عملی کردن آموزش‌ها کمک می‌کند.

وی برگزاری این جشنواره را پیوند تئوری‌ها با عملی دانست و افزود: برگزاری این جشنواره در دانش‌آموزان را پر شور و با انگیزه می‌کند.

انتهای پیام/73009/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول