اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ادیب‌زاده در آئین نکوداشت استاد پرهیزکار:

برایم افتخار است که الفبای قرآن را در اختیار شهریار پرهیزکار قرار دادم

ادیب‌زاده در مراسم نکوداشت شاگرد خود ضمن تقدیر از تلاش‌های او در حوزه قرآنی، گفت: برایم افتخار است که الفبای قرآن را در اختیار شهریار پرهیزگار قرار دادم و به وی آموختم.

برایم افتخار است که الفبای قرآن را در اختیار شهریار پرهیزکار قرار دادم

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس، آئین نکوداشت شهریار پرهیزکار عصر امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد.

ادیب‌زاده از اساتید پرهیزکار که پس از 25 سال شاگرد خود را در مراسم نکوداشتش ملاقات می‌کرد، با بیان اینکه که باید در هر حالتی به قرآن احترام گذاشت و این احترام در میان شیعیان باید بیش از سایر مسلمان‌ها باشد،‌گفت: باید به قرآن احترام گذاشت امروز مشاهده می‌شود که سنی‌ها دقت بیشتری در این احترام دارند آنها هرگز قرآن را در زمین قرار نمی‌دهند در صورتی که ما شیعیان باید احترام ویژه‌ای قائل باشیم.

ادیب‌زاده به برگزاری امتحان در مسجد،آموزش تجوید، حفظ  حدیث و ... در مسجد اشاره کرد و توضیح داد: در تمام این حوزه‌ها آقای شهریار پرهیزگار نفر اول بود. حتی زمانی یک ساعت مچی به او هدیه دادند. اما این ساعت ظاهرا کار نمی‌کرد و این اتفاقی بود که باعث شد با اخذ این هدیه تا مدت‌ها خوشحال باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه هر کجا که صحبت بود پرهیزگار اعلام می‌کرد که کار را از  مسجد آغاز کرده ضمن سپاسگزاری از پدر این قاری گفت: پدر شهریار او را با عشق و علاقه وافر به مسجد می‌آورد تا آموزش ببیند.

ادیب‌زاده در ادامه ضمن بیان اینکه بنده سال 58، وارد سپاه شدم و تا هم اکنون مشغول فعالیت هستم، اما چند باری در دانشگاه شهید بهشتی در سال‌های 60 استاد شهریار را می‌دیدم گفت:‌در این میان وقفه 30 ساله افتاد و من ایشان را مدت‌ها ندیده بودم ولی از طریق تلویزیون به عنوان داور بین‌المللی حافظ قرآن مرتب سعادت داشتم ایشان را زیارت کنم. من پدر ایشان را امروز پس از 40 سال ملاقات کردم و برایم جای سعادت است که الفبا را ما در اختیار آقای شهریار پرهیزگار قرار دادیم.

استاد پرهیزکار متولد 1343 در تهران است و تلاوت قرآن را از 11 سالگی با حضور در جلسه قرآن استاد ادیب‌زاده آغاز کرد و این حضور آغاز راهی بود که سبب تحولات بسیار و کسب افتخارات گوناگون در سطح جهان اسلام از سوی استاد پرهیزکار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول