اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه لهستان: ایران شریکی مهم برای حل مثبت مسائل جهانی است

وزیر خارجه لهستان در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه ایران تصریح کرد که ایران هم‌اکنون به عنوان یک شریک و بازیگر مهم به عرصه بین‌الملل بازگشته است.

وزیر خارجه لهستان: ایران شریکی مهم برای حل مثبت مسائل جهانی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی به سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به لهستان اشاره کرد و نوشت که ظریف قصد دارد در روزهای بعدی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله فنلاند، سوئد سفر کند و سپس روز دوم ژوئیه به لتونی سفرنماید.

ظریف در یک کنفرانس خبری مشترک با «ویتولد واشچیکوفسکی» وزیر خارجه لهستان گفت: «من متقاعد شدم که خواسته سفیر (ورشو در تهران) برای رساندن حجم معاملات دو جانبه سالانه به یک میلیارد دلار به حقیقت خواهد پیوست».

طبق این گزارش، معاملات تجاری سالانه بین لهستان و ایران در سالهای اخیر به واسطه تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران، حدود 70 میلیون دلار بوده است.

وزیر خارجه کنونی لهستان که سفیر سابق این کشور در تهران بود، گفت: «ما همیشه احساس می‌کردیم که ایران بخشی از راه‌حل است و بخشی از مشکل نیست. بعد از سالها به حاشیه رانده شدن و طرد شدن، ایران هم‌اکنون به عنوان یک شریک مهم و یک بازیگر مهم که بر راه‌حل‌های مثبت جهانی اعمال نفوذ خواهد کرد، به صحنه بین‌المللی بازگشته است».

پیش از این وزرای خارجه دو کشور، یادداشت تفاهمی برای همکاری دوجانبه سیاسی به امضا رساندند.

طبق این گزارش، ورود ظریف به ورشو، یک هفته بعد از آن صورت گرفت که وزیر خارجه ایران تأکید کرد که آمریکا می‌بایست گام‌های محکمی برای ترغیب سرمایه‌گذاران برای تعامل با تهران بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول