اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حشمتی در نشست خبری:

اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تجلی می‌یابد

معاون قرآن و عترت ارشاد از آغاز رسمی بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 24 خردادماه خبر داد و گفت: امسال اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه قرآن تجلی می‌یابد.

اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تجلی می‌یابد

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم امروز 10 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن محل تعامل و تبادل افکار است، اظهارداشت: ما در ماه مبارک رمضان از فرصت استفاده می‌کنیم و اصحاب قرآن را گرد هم می‌آوریم تا در این روزها و شب‌های پر فضیلت با قرآن انس بیشتری داشته باشیم.

وی زبان هنر را یکی از موثر ترین راه‌های ارتقای فهم قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: ما تاکید داریم که با زبان هنر می‌توان مفاهیم قرآن را بهتر به مردم منتقل کرد بر همین اساس در این دوره از نمایشگاه به هنر قرآنی توجه ویژه‌ای می‌کنیم.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه شعار بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگرفته از رویکرد ما در سال جاری است، خاطرنشان کرد: این دوره از نمایشگاه با شعار «به سوی فهم قرآن کریم» از 24 خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم در تمامی بخش‌ها به نوعی فهم قرآن کریم را متجلی سازیم تا گوشه‌ای از مهجوریت قرآن را بکاهیم.

حجت‌الاسلام حشمتی به بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی قرآن اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در بخش‌های مختلفی همچون کودک و نوجوان، ویژه، بانوان، جوانان و دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کند. در بخش فروش نیز 4 بازارچه مکتوب، عفاف و حجاب، نرم‌افزار و محصولات قرآنی از نخستین روز ماه مبارک رمضان مایحتاج مردم را تأمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بخش فروش از نخستین روز ماه رمضان آغاز به کار می‌کند، افزود: افتتاح رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم 24 خردادماه مصادف با 7 ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا 8 تیرماه (22 ماه مبارک رمضان) از ساعت 18 تا 23:30 میزبان مردم قرآن دوست کشورمان است.

معاون قرآن و عترت ارشاد با اشاره به دو بخش محتوایی و اجرایی نمایشگاه بین‌المللی قران گفت: بسیاری از دستگاه‌ها ما را در برگزاری این نمایشگاه همیاری می‌کنند از همین جا از مسئولان مصلای امام خمینی تقدیر و تشکر می‌کنیم که فضای شبستان را در اختیار ما قرار داده‌اند. همچنین شهرداری، نیروی انتظامی، ترابری، اورژانس ما را در برپایی بهتر نمایشگاه کمک خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حشمتی به نهادهای مشارکت‌کننده در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: امسال بسیاری از نهادهای فرهنگی و قرانی در نمایشگاه مشارکت دارند که می‌توان به نهادهایی همچون شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حوزه علمیه قم، دفتر تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، وزارت آموزش عالی، وزارت بهداشت و درمان، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم تکریم خادمان قرآن همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، گفت: خادمان قرآن در کمیته انتخاب شده‌اند که ما تا مراسم تجلیل از خادمان قرآن که مصادف با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در نمایشگاه برگزار می‌شود، معرفی شوند.

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به کمیته‌های مختلفی که در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم فعالیت می‌کنند خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی همچون موسسات قرآنی-مردمی، کودک و نوجوان، بین‌الملل، محافل و مراسم، مکتوب، بازرسی و ارزشیابی، تشریفات و روابط عمومی در نمایشگاه حضور دارند که ما سعی داریم امسال با در نظر گرفتن شعاری که مقام معظم رهبری برگزیدند، اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی را در نمایشگاه عملیاتی کنیم. همچنین در بخش ویژه رسانه و قرآن، فهم قرآن و اقتصاد مقاومتی به طور خاص بررسی می‌شود.

معاون قرآن و عترت ارشاد با بیان اینکه امسال حدود 300 غرفه در بخش مکتوب پیش‌بینی شده است، گفت: بخش مکتوب در فضایی مسقف در مصلای امام خمینی تشکیل می‌شود که البته ثبت‌نام از موسسات و ناشران متقاضی همچنان ادامه دارد.

وی دلیل انتخاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلی را تناسب فضای آن با امور قرآنی عنوان کرد و افزود: امسال با هماهنگی‌های صورت گرفته این نمایشگاه در مصلی برگزار می‌شود، در بخش بین‌الملل نیز کشورهای مختلفی حضور خواهند داشت و البته هنوز تعداد و اسامی کشورها را در اختیار نداریم.

حجت‌الاسلام حشمتی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر هزینه برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قران کریم اظهارداشت: هزینه‌های این نمایشگاه رقمی است که ترجیح می‌دهیم مبلغ آن را نگوییم.

معاون قرآن و عترت ارشاد در پاسخ به سوال دیگری درباره هزینه‌ای که مصلای امام خمینی برای برگزاری نمایشگاه اخذ کرده است، افزود: مسئولان مصلای امام خمینی برای برگزاری نمایشگاه در این مکان هزینه‌ای از ما درخواست نکردند و تنها هزینه‌های جاری را پرداخت می‌کنیم.

وی درباره متراژ تخصیص یافته به نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: بیشتر فضای شبستان در اختیار ما قرار دارد البته بخش محراب شبستان توسط خود مسئولان مصلی اداره می‌شود و آنها نیز برنامه‌های مختلفی را در آنجا تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول