اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ترکمنستان شرکت‌های خارجی را به حضور در صنعت نفت این کشور فراخواند

رئیس شرکت ملی گاز ترکمنستان از شرکت‌های خارجی دعوت کرد در صنعت نفت و گاز این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

ترکمنستان شرکت‌های خارجی را به حضور در صنعت نفت این کشور فراخواند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، «عاشیرقلی بگلی‌اف» رئیس شرکت ملی گاز « ترکمن گاز» ترکمنستان از شرکت های خارجی دعوت کرد تا در صنعت نفت و گاز این کشور سرمایه گذاری کنند.

وی عنوان کرد: برای سرمایه‌گذاران خارجی در ترکمنستان دورنمای جدید و آینده داری ترسیم شده‌ است.

این مقام عالی رتبه دولت ترکمنستان افزود: با توجه به افزایش تولید نفت و گاز و نیز اجرای طرح‌های متعدد و بزرگ در سراسر ترکمنستان  ارائه خدمات فنی و مهندسی به این تاسیسات یک امر ضروری می‌باشد.

وی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی می‌توانند از طریق ایجاد شرکت مشترک خدمات فنی و مهندسی جهت تعمیرات، واردات قطعات و تجهیزات، تامین قطعات فلزی، سامانه  و شبکه‌های مهندسی، تامین میله آهن، تعمیرات ایستگاه کمپرسور تقویت فشار گاز، دستگاه‌های برقی، فلزی، صنعتی و غیره در این پروژه سرمایه گذاری کنند.

رئیس شرکت ملی «ترکمن گاز» گفت: دولت ترکمنستان برنامه ملی توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی تا سال 2030 میلادی را تصویب نموده ‏است که در حاشیه آن تاسیسات جدید و مجهز نفت و گاز احداث خواهند شد.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی تاسیسات انرژی ترکمنستان با جذب سرمایه‌‏گذاری خارجی و مشارکت شرکت‏‌های معتبر خارجی که صاحب فناوری نوین و بروز هستند،بازسازی و تجهیز خواهند شد.

در حال حاضر در ترکمنستان بیش از 180 میدان فعال نفت و گاز موجود می‌باشد که  ذخایر تنها میدان بزرگ گازی « گالکینیش» واقع در نزدیکی میدان گازی مذکور دارای ظرفیت تولید 30 میلیارد متر مکعب در سال می‌باشد.

مقدار ذخائر گاز در این میدان 27.4 تریلیون متر مکعب برآورد شده است که این کشور را به یکی از کشورهای دارای ذخایر سرشار انرژی منطقه و چهارمین مقام بزرگ دنیا از نظر ذخایر گازی تبدیل کرده‌ است.

ترکمنستان سالانه 70 الی 80 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید می‌کند و علاوه بر چین، قسمتی از گاز خود را از طریق 2 خط لوله گاز به جمهوری اسلامی ایران و نیز گاز مایع خود را به کشورهای منطقه صادر می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول