اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خبر داد

غبارروبی 900 مسجد خراسان جنوبی در دهه تکریم مساجد/ اعزام روحانی در ماه رمضان به مساجد استان

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: در دهه تکریم 900 مسجد در شهرها و روستاهای استان خراسان جنوبی غبارروبی می‌شوند.

غبارروبی 900 مسجد خراسان جنوبی در دهه تکریم مساجد/ اعزام روحانی در ماه رمضان به مساجد استان

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: طهارت و پاکیزگی مساجد با توجه به جایگاه بلندی که مساجد در اسلام دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون برای آماده شدن به ماه مهمانی خدا غبارروبی می‌شده‌اند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی افزود: در سال 71 مقام معظم رهبری در پیامی که به اجلاس سراسری نماز دادند، فرمودند، مساجد به طور شایسته‌ای غبارروبی شوند که مسؤولان نیز از همان زمان تصمیم گرفتند دهه آخر شعبان را به نام دهه بهداشت و غبارروبی مساجد نام‌گذاری کنند.

ملایی تصریح کرد: با توجه به اینکه ذهن ما علاوه بر غبارروبی مساجد به مساجد طراز اسلامی به عنوان پایگاه دینی و فرهنگی گرایش پیدا کند و به مساجد طراز اسلامی نیز توجه کنیم دهه آخر شعبان به دهه بهداشت و غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری ایام دهه تکریم و غبارروبی مساجد، ادامه داد: 21 شعبان روز مسجد بستر و ترویج اقتصاد مقاومتی، 22 شعبان روز مسجد مامن کودکان، نوجوانان و جوانان، 23 شعبان روز مسجد کانون نقش‌آفرینی بانوی مسلمان در جامعه، 24 شعبان روز مسجد جلوه‌گاه پرچم‌داری روحانیت شیعه، 25 شعبان روز مسجد مرکز رشد فضائل اخلاقی و ترویج سبک زندگی، 26 شعبان روز مسجد مروج امر به معروف و نهی از منکر، 27 شعبان روز مسجد پایگاه انتظار، امامت و ولایت، 28 شعبان روز مسجد کانون انقلاب و بستر فرهنگ ایثار، 29 شعبان روز مسجد مرکز بصیرت‌بخشی و روشنگری و 30 شعبان روز مسجد پرچم‌دار نشر معارف قرآن و اهل بیت(ع) نام‌گذاری شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: متناسب این ایام امامان جماعت مساجد به روشنگری و نقش مساجد و کارکرد مسجد طراز اسلامی می‌پردازند.

ملایی با بیان اینکه غبارروبی مساجد سابقه دیرینه‌ای دارد، اظهار داشت: غبارروبی مساجد به صورت همگانی است و عموم مردم، امام جماعت و هیأت امنا در غبارروبی مساجد همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این دهه 900 مسجد در شهرها و روستاهای استان غبارروبی می‌شوند، افزود: در حال حاضر 600 مسجد در استان فعال است که با توجه به اعزام روحانیون و مبلغان به سطح روستاها و شهرهای استان این آمار در ماه مبارک رمضان به دو برابر نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه دو مسجد در مرکز استان در دهه تکریم و غبارروبی مساجد با حضور مسؤولان استانی و رسانه‌ها غبارروبی می‌شوند، گفت: 10 خرداد ماه جاری ساعت 8:30 صبح مسجد امام هادی(ع) در شمال شهر و ساعت 10 همان روز مسجد توحید در جنوب شهر با حضور مسؤولان استانی و رسانه‌ها غبارروبی خواهد شد.

ملایی عنوان داشت: مراسم مشابهی نیز در شهرستان‌های استان در این دهه با حضور مسؤولان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی استان و دفتر تبلیغات اسلامی قم در ماه مبارک رمضان به مساجدی که فاقد روحانی هستند برای کارهای فرهنگی و تبلیغی در مساجد طلبه اعزام می‌کند.

انتهای پیام/69034/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول