اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار وزیر خارجه اوکراین مطرح شد

تأکید ظریف بر ارائه تسهیلات کنسولی برای تجار ایرانی به منظور سفر به اوکراین

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای اوکراینی راه‌های توسعه مناسبات دوجانبه به خصوص در زمینه اقتصادی را بررسی و بر ارائه تسهیلات کنسولی برای صاحبان صنایع و تجار ایرانی تأکید کرد.

تأکید ظریف بر ارائه تسهیلات کنسولی برای تجار ایرانی به منظور سفر به اوکراین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «پاولو کلیمکین» وزیر امور خارجه اوکراین صبح امروز (یکشنبه) در تهران پیرامون راه‌های تحکیم گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیـر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ارزیابی مناسبات 2 کشور اظهار داشت: روابط دوجانبه روند طبیعی و رو به جلو دارد و سفر هیأت اقتصادی اوکراین به جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز مناسبی دارد و زمینه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و صنعتی 2 کشور فراهم شده است.

وی با تبیین چشم‌انداز ناشی از توافق برجام و تعاملات بانکی و مالی خاطرنشان کرد: توافق برجام آثار خوبی بر پیشرفت امور تعاملات مالی بین شرکت‌های خصوصی و دولتی 2 کشور داشته و این امر را تسهیل می‌کند.

ظریف با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری دوجانبه تهران – کی‌یف در زمینه‌های آموزشی عالی، علمی، فناوری، انرژی، تجهیزات نیروگاهی و انرژی‌های تجدیدپذیر و کشاورزی ابراز امیدواری کرد با افزایش رایزنی‌های مقامات فیمابین و فراهم شدن تسهیلات روان روادیدی برای صاحبان صنایع و تجار، بتوان زمینه‌های ارتقای مناسبات دو کشور را فراهم ساخت.

وی با اشاره به همکاری‌های چندجانبه و بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در زمینه مجامع بین‌المللی و مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان یافته می‌توانند همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه سازنده‌ای داشته باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های همکاری‌های فرهنگی، توریسم و تبادل پیرامون میراث فرهنگی و در بخش‌های علمی و تبادل اساتید ابراز امیدواری کرد مراودات در این زمینه شاهد تحرک بیشتری باشد.

ظریف همچنین در این دیدار آخرین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران پیرامون عراق، سوریه و یمن را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به روابط مستحکم بیش از دو دهه بین دو کشور اظهار داشت: ما علاقه‌مندیم روابط و مناسبات 2 کشور را در تمام سطوح سیاسی و اقتصادی و با افزایش رایزنی‌های بین مقامات دو کشور گسترش دهیم.

وی با تشریح راه‌های ایجاد تسهیلات کنسولی آسان‌تر خواهان افزایش رایزنی بین مقامات کنسولی وزارت خارجه 2 کشور برای یافتن راهکارهای جدید فراروی 2 کشور شد.

پاولو کلیمکین با تشریح ظرفیت‌ها و تجربیات فراوان و متنوع اوکراین تصریح کرد: اوکراین در زمینه‌های صنایع نیروگاهی، هوانوردی، انرژی تجدیدپذیر و انرژی اتمی صلح‌آمیز، تبادل دانشجو و اساتید ظرفیت‌های خوبی برای تبادل با مؤسسات ایرانی دارد و علاقه‌مند است در این زمینه‌ها در چارچوب فعال‌سازی کمیسیون مشترک اقتصادی گام‌های جدیدی بردارد.

وزیر امور خارجه اوکراین همچنین در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات توافق مینسک و نقطه نظرات کشورش پیرامون آخرین تحولات آزادی زندانیان اوکراین و روسیه و چگونگی رفع موانع بر سر راه توافق مینسک ارائه کرد.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول