اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

برگزاری مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان در تهران

مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان با حضور سفیر و دیپلمات‌های این کشور، معاون وزیر خارجه ایران و تعدادی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

برگزاری مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان در تهران

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم روز ملی جمهوری آذربایجان عصر امروز (شنبه) به میزبانی «بنیاد حسین‌اف» سفیر آذربایجان، دیپلمات‌ها و کارکنان سفارتخانه این کشور در محل این سفارتخانه در تهران برگزار شد.

 

 

در این مراسم تعدادی از مقامات کشوری و لشکری ایران و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران نیز حضور داشتند.

ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه نیز در این مراسم شرکت کرد و طی سخنانی ضمن تبریک این روز به مردم این کشور اظهار داشت: در طول سال‌های اخیر بهترین روابط را بین 2 کشور شاهد بوده‌ایم و تعداد سفرهای مقامات 2 کشور در این مدت بی‌نظیر بوده است.

 

 

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه نفت و گاز شروع شده و انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های دیگر نیز در حال آغاز است، خاطرنشان کرد: در زمینه خط آهن آستارا به رشت مذاکرات جدی صورت گرفته و آذربایجان در آن نقش خواهد داشت و خط آهن آذربایجان به زودی به مرز ایران می‌رسد.

به گزارش فارس، استاندار گیلان در حاشیه بازدید روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان از راه آهن رشت قزوین از پیشنهاد جمهوری آذربایجان برای احداث خط آهن رشت - آستارا با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری خبر داد.

رحیم‌پور با اشاره به «بنیاد حسین‌اف» سفیر جدید آذربایجان در تهران که در حدود یک ماه است فعالیت خود را در این سمت آغاز کرده، ادامه داد: خوشحالیم که یک دیپلمات آشنا به ایران به کشورمان آمده و برای سفیر جدید در انجام ماموریتش آرزوی موفقیت و برای مردم این کشور رفاه و سلامت و برای مرزهای دو کشور امنیت را آرزومند هستیم.

به گفته معاون ظریف موقعیتی که بعد از رفع تحریم‌ها به وجود آمده این زمینه را ایجاد کرده که روابط 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان گسترده‌تر شود.

به گزارش فارس، «بنیاد حسین‌اف» سفیر جمهوری آذربایجان نیز در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مهمانان و با اشاره به تاریخ استقلال این کشور اظهار داشت: امروز با حسی غرورآفرین اعلام می‌کنیم آذربایجان با بسیاری از کشورها در ارتباط است و به جز ارمنستان با بقیه همسایگان خود ارتباط دوجانبه داریم.

 

 


وی افزود: امروز شاهد رشد روابط دوجانبه ایران و آذربایجان هستیم و این به ما حس رضایت می‌دهد.
سفیر آذربایجان خاطرنشان کرد: آذربایجان از سال‌های ابتدایی استقلال خود شاهد حمایت‌های ایران بوده است.

وی عنوان کرد: جمهوری آذربایجان عضو بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی است و در بین کشورهای به استقلال رسیده بعد ار فروپاشی شوروی جزو اولین کشورهایی است که عضویت سازمان ملل درآمده است.

 

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول