اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دمشق: گسترش مناطق آتش‌بس با شرایط فعلی غیرممکن است

سفیر دمشق در مسکو تأکید کرد با شرایط فعلی گسترش آتش بس به مناطق بیشتری در سوریه غیرممکن است، آمریکا از آتش‌بس استفاده کرد تا به گروه‌های مسلح اجازه نفوذ در مناطق بیشتری در سوریه را بدهد.

دمشق: گسترش مناطق آتش‌بس با شرایط فعلی غیرممکن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ریاض حداد» سفیر دمشق در روسیه اعلام کرد، گسترش مناطق آتش بس در سوریه تقریبا با شرایط فعلی و موارد هر روزه نقض آتش‌بس توسط شبه‌نظامیان مسلح، غیرممکن است.

سفیر سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» تأکید کرد: در حال حاضر ارتش سوریه تنها طرف پایبند به آتش‌بس اعلام شده است و با این شرایط چطور می‌توانیم درباره گسترش آتش‌بسی صحبت کرد که هر روزه توسط شبه نظامیان نقض می‌شود.

ریاض در ادامه گفت: اگر از من بپرسید که آیا دمشق امروز آمادگی دارد تا گفت‌وگوها را از سر بگیرد، پاسخ من مثبت خواهد بود. دمشق آمادگی دارد تا هرگونه گفت‌وگویی برای بازگرداندن آرامش به سوریه را آغاز کند. و تأکید مداوم مقامات دولت سوریه پایبندی به سازش سیاسی است به این دلیل که مردم سوریه از این حق برخوردارند که خودشان درباره آینده و سرنوشتشان تصمیم‌گیری کنند.

سفیر سوریه همچنین تأکید کرد: آمریکا از آتش‌بس در سوریه استفاده کرد تا به ارتش چندین هزار نفری شبه‌نظامیان مسلح اجازه دهد در سراسر سوریه نفوذ کنند.

سوریه از سال 2011 میلادی درگیر جنگی داخلی بوده است و نیروهای دولت سوریه با گروه‌های معارض مختلف و نیز گروه‌های افراط گرا در نبرد بوده‌اند. آتش بس در سوریه از تاریخ 27 فوریه رسما اعلام شده بود. این آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره نمی‌شود. اما این آتش‌بس بارها و بارها توسط گروه‌های مسلح افراط گرا نقض شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول