اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور:

مسؤولین تصمیمات کلیدی حوزه آب را با مشورت مردم اتخاذ کنند

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: مسئولین تصمیمات کلیدی مرتبط با اجرای پروژه‌های حوزه آب را با مطالعات دقیق و مشورت با مردم اتخاذ کنند.

مسؤولین تصمیمات کلیدی حوزه آب را با مشورت مردم اتخاذ کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسماعیل کهرم صبح امروز در حاشیه بازدید از فروچاله‌های شهرستان میناب که در اثر برداشت بی‌اندازه منابع آب این منطقه بروز کرده، اظهار داشت: میناب بدون آب یعنی مین و انفجار آن و عوارض ناشی از پایان یافتن آب در این منطقه کل استان را در برمی‌گیرد.

وی افزود: وضعیت میناب و برداشت بی‌رویه منابع آب زیرزمینی از این منطقه و عدم جبران آن اخطاری جدی است که مسئولین می‌بایست توجه کافی به آن داشته باشند.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: توسعه نامتوازن یکی از چالش‌هایی است که دامان محیط زیست را نیز می‌گیرد و شهرستان میناب و بندرعباس هر دو قربانی عدم توسعه همه جانبه و نامتوازن هستند.

کهرم با بیان اینکه توسعه شهرها بدون توجه به نیازهای آنها سبب فشار به محیط زیست می‌شود عنوان کرد: بحران آب را هم مردم و هم مسئولین جدی بگیرند و به یکدیگر برای عبور از آن کمک کنند.

کهرم تاکید کرد: هر توسعه‌ای در استان هرمزگان باید با در نظرگرفتن نیازهای آتی مردم صورت گیرد و به خصوص در تامین منابع آبی پایدار برای آینده آن مطالعه صورت گیرد.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور از مسئولین خواست تا تصمیمات مهم و کلیدی در زمینه آب را بدون مطالعات دقیق کارشناسی و بدون مشورت با مردم و کشاورزان منطقه اتخاذ نکنند تا بعدها بحران‌های ناشی از آن گریبانگیر مردم و زندگی آنها نشود.

وی همچنین از فعالان زیست‌محیطی هرمزگان و سازمان‌های مردم نهاد خواست با اتحاد و همدلی برای پیگیری مطالبات مردم اقدام و با ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف به بهبود وضعیت در آینده کمک کنند.

کهرم همچنین با فعالان زیست محیطی شهرستان میناب دیدار کرد.

انتهای پیام/3264/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول