اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت آمار سازمان مدیریت گلستان خبر داد

آغاز هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در گلستان

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان از آغاز هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در پاییز سال جاری خبر داد.

آغاز  هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی ملاغلامعلی عصر امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان در خصوص روز ملی جمعیت اظهار کرد: سرشماری نفوس و مسکن بر اساس مصوبه هیأت دولت در سال 1386 هر پنج سال یکبار باید انجام شود از این‌رو هشتمین سرشماری نفوس و مسکن در مهر و آبان‌ماه سال جاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ابتدا سرشماری به صورت اینترنتی از سوم مهرماه تا 23 مهرماه انجام و از 24 مهرماه تا 24 آبان‌ماه به صورت مراجعه مأموران آمارگیری به خانه‌ها انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان بیان کرد: جمع‌بندی آزمایش هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که سال گذشته انجام شد در مرکز آمار ایران به پایان رسیده و در حال حاضر این مرکز مشغول نهایی کردن نرم‌افزارهای سرشماری و انجام مقدمات آن است.

ملاغلامعلی ادامه داد: در استان گلستان نیز ستاد هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 استان با تشکیل شش کمیته‌ کاری مرتبط شامل کمیته‌های پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، نقشه، جذب و ساماندهی نیرو، فناوری اطلاعات و آموزش در معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فعالیت خود را آغاز کرده است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: انتظار داریم استقبال مردم از سرشماری اینترنتی بیشتر باشد، چراکه این شیوه مزایای بی‌شماری دارد و اگر این اتفاق رخ دهد اتفاق بزرگی نه تنها در استان بلکه در کشور قلمداد می‌شود.

ملاغلامعلی با اشاره به پرجمعیت‌ترین و کم جمعیت‌ترین شهر استان گفت: طبق آخرین سرشماری گرگان پرجمعیت‌ترین شهر استان و بندرگز کمترین نرخ رشد جمعیت در استان را داشته است.

انتهای پیام/2307/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول