اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان:

جوکاران نگران نباشند مشکلات را کاهش خواهیم داد/ وجود 35 مرکز خرید تحویل جو در گلستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: جوکاران نگران نباشند مشکلات را کاهش خواهیم داد.

جوکاران نگران نباشند مشکلات را کاهش خواهیم داد/ وجود 35 مرکز خرید تحویل جو در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین کاویانی بعد از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در گلستان برداشت محصول جو از 19 اردیبهشت‎ماه آغاز شد و با توجه به قیمت تضمینی اعلام شده توسط مصوبه هیئت وزیران به ازای هر یک‎کیلوگرم جو مبلغ یک‌هزار و 2 تومان به جوکاران گلستانی پرداخت می‎شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال افزایش محصولات کشاورزی از جمله محصول جو را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و تلاش می‎کنیم که مشکلات جوکاران گلستانی را به حداقل برسانیم و وجه کشاورزان را به موقع پرداخت کنیم.

بیش از 35 مرکز خرید تحویل جو در گلستان ایجاد شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه بیش از 35 مرکز خرید تحویل محصولات جو در گلستان پیش‎بینی شده است، خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از 35 مرکز خرید جو پیش‎بینی شد و متولی خرید شرکت پشتیبانی امور دام است که با همکاری سازمان تعاونی روستایی گلستان و اتحادیه تعاون روستایی این کار صورت گرفت.

وی افزایش محصولات کشاورزی را در وضعیت مناسب بارندگی در گلستان برشمرد و افزود: با توجه به بارش نزولات آسمانی که امسال رخ داد محصولات کشاورزی از جمله محصول جو در گلستان افزایش پیدا کرده است و امیدواریم مشکلاتی که در سال گذشته اتفاق افتاد تکرار نشود و دستمزد کشاورزان به موقع پرداخت شود.

کاویانی با بیان اینکه در سال گذشته  دولت 41 هزار تن محصول جو را تحویل گرفت، تبیین کرد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جو تولیدی توسط جوکاران برای مصارف دام در اختیار خودشان است و معمولا جو را تحویل نمی‎دهند و برای تغذیه دام خودشان نگهداری می‎کنند پیش‎بینی کردیم جوکاران تمام محصولاتشان را تحویل دهند لذا این 35 مرکز خرید تحویل جو صورت گرفت تا مشکلات را به حداقل کاهش دهیم.

پیش‎بینی جمع‎آوری بیش از 300 هزار تن محصول جو در گلستان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت جو در گلستان 143 هزار هکتار است که پیش‎بینی می‎شود بیش از 300 هزار تن محصول جو در استان گلستان جمع‎آوری کنیم.

کاویانی اذعان کرد: با توجه به روندی که در هفته گذشته اتفاق افتاد و ازدحام کامیون‎ها برای تحویل جو صورت گرفت جوکاران نگران نباشند تلاش ما بر این است که مشکلات کشاورزان را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

انتهای پیام/2307/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول