اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

اجمالی/جابری انصاری در نشست خبری:

حمایت تهران از مبارزه بغداد و دمشق با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغال شده/ریاض مسئول «صد عن سبیل‌الله» است

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به کارشکنی‌های رژیم سعودی در موضوع حج زائران ایران گفت: اگر سعودی تغییری در رویه خود ندهد مسئول «صد عن سبیل‌الله» و بستن راه حجاج ایرانی خواهد بود.

حمایت تهران از مبارزه بغداد و دمشق با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغال شده/ریاض مسئول «صد عن سبیل‌الله» است

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین جابری‌انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در ابتدا سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت. 

وی در پاسخ به سوالی درباره برگزاری رزمایش نظامی ١١ کشور در ترکیه گفت: موضع ویژه‌ای درباره این رزمایش نداریم ولی تکرار می‌کنیم امنیت منطقه برعهده کشورهای منطقه است و بدون توافق بین کشورهای منطقه برای رویارویی با تروریسم امکان برقراری امنیت و ثبات در منطقه پیرامونی ما فراهم نمی‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص حج گفت: موضوع حج در مسیر خود دنبال شده و با ادامه کارشکنی ریاض در مورد امنیت حجاج و نقل و انتقال آتها و صدور روادید دچار مشکل شده است. اگر عربستان تغییری در مواضع خود ایجاد نکند مسئول صد عن سبیل ا‌له است. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: ایران به هیچ وجه تشدید درگیری‌ها را در منطقه دنبال نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مبادلات بانکی اظهار داشت: اقدامات تجاری و اقتصادی زمانبر است و به آرامی صورت می‌گیرد.

جابری انصاری ادامه داد: ما در مسیر درست در حال حرکتیم و مجموعه اقدامات دیپلماتیک ایران در مسیر استفاده از فواید برجام در مسیر اقتصاد ملی ایران در جریان است. در روزهای اخیر برخی اقساط بدهی‌های هند پرداخت شده است.

سخنگو در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی فلوجه و اعزام نیروی ایران گفت: ایران از اقدامات سوریه و عراق برای آزادسازی مناطق تحت اشغال در برخورد با گروه‌های تروریستی و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده حمایت می‌کند و هر اقدام ایران در صورت درخواست این کشورهاست.

وی درباره روادید ایران در گذرنامه فردی که ادعا شده رهبر طالبان است نیز اظهار داشت: ایران رد می‌کند، چنین فردی در چنین تاریخی از مرز ایران رد شده باشد.

جابری انصاری همچنین از سفر امروز غنی به تهران و برگزاری نشست سه‌جانبه با حضور روحانی و مودی نخست وزیر هند خبرداد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول