اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدی:

مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برمبنای وحدت مسلمانان برگزار می‌شود

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با توصیه مسلمانان به حفظ وحدت گفت: مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برمبنای وحدت مسلمانان برگزار می‌شود.

مسابقات قرآن جمهوری اسلامی برمبنای وحدت مسلمانان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و جامعه قرآنی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) آغاز شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی طی سخنانی با اشاره به حضور نمایندگان 70 کشور جهان در این دوره از مسابقات، گفت: خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا میزبان نمایندگان 70 کشور جهان با فرهنگ، آداب و رسوم و زبان‌های مختلف هستیم و همه این افراد به مدت یک هفته حول محور قرآن با هم رقابت خواهند کرد. این امر به ایجاد فضای قرآنی در ایران و جهان اسلام کمک می‌کند.

وی قرآن کریم را وسیله‌ای برای دستیابی به فضای قرآنی در جامعه دانست و گفت: تلاوت قرآن صرفاً مایه هنرنمایی و سرگرمی نیست و وسیله‌ای برای دستیابی به فضای قرآنی در جامعه است.

محمدی از برگزاری مسابقات امسال با شعار «یک کتاب، یک امت» خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 130 نفر از 70 کشور جهان شامل 57 قاری، 57 حافظ و 16 حافظ روشندل به مدت یک هفته برگزار می‌شود که در کنار آن برنامه‌های مختلفی از جمله همایش تجلیل از بانوان قرآنی و نمایشگاه قرآن برگزار خواهد شد.

وی جمهوری اسلامی را پرچمدار عمل به قرآن کریم دانست و گفت: قرآن به ما دستور داده تا با استکبار و طاغوت مبارزه کنیم و جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار عمل به قرآن در برابر استکبار جهانی ایستاده و کاملاً پیش می‌رود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت مسلمانان، گفت: یکی از برنامه‌های دشمنان ایجاد تفرقه بین مسلمانان است و باید همه امت اسلام آگاه و هوشیار باشند تا فریب این توطئه دشمن را نخورند. این مسابقات بر اساس وحدت مسلمانان به وجود آمده و آیه وحدت همیشه شعار مسابقات ما بوده است.

محمدی آمریکا را دشمن جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان عالم باید مراقب باشند تا قربانی دسیسه‌های دشمنان نشوند زیرا دشمن همه ما یعنی آمریکا تمام تلاشش را در راستای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی انجام می‌دهد و با فریب و نفاق بین مسلمانان تلاش برای ایجاد تفرقه در امت اسلام دارد. همچنین آمریکا با راه‌اندازی گروه‌های تروریستی مانند داعش جنگ نیابتی راه انداخته و با این توطئه‌ها جنایت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد شهدای مهاجر الی‌الله،‌ گفت: سال گذشته تعدادی از بهترین قاریان و اعضای گروه‌های تواشیح کشور را از دست دادیم و جا دارد در این مجلس یادی از این عزیزان داشته باشیم زیرا آنها برترین‌های قرآنی کشور بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول