اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نماینده مصر در سازمان ملل:

خطر جبهه النصره و متحدانش کمتر از داعش نیست

نماینده دائم مصر در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت بر لزوم کنار گذاشتن ملاحظات برای حل بحران سوریه تأکید کرد و خطر جبهه النصره و متحدانش را به اندازه داعش دانست.

خطر جبهه النصره و متحدانش کمتر از داعش نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عمرو ابوالعطا»، نماینده دائمی مصر در سازمان ملل اعلام کرد هزینه بحران سوریه را در حال حاضر فقط مردم این کشور می‌پردازند.

پایگاه خبری «آی24»، گزارش داد ابوالعطا در ساعات اولیه روز پنجشنبه (امروز) در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت درباره حلب گفت وقت آن رسید تا ملاحضاتی که در طول چند سال گذشته سرنوشت شهروندان سوری را درگرگون کرده بود کنار گذاشت تا با ادامه آن آینده مردم سوریه نابود نشود.

وی افزود گفت‌وگوهای صلح سوریه که در ژنو جریان دارد تنها امید باقی مانده برای حل سیاسی بحران است و به همین دلیل همه کشورهای عضو سازمان ملل باید از این گفت‌وگوها حمایت کنند و در برابر ملاحضات سیاسی و منافع خودشان؛ منافع مردم سوریه را در اولویت قرار دهند.

نماینده مصر در سازمان ملل همچنین اعلام کرد آنچه در سوریه تحت عنوان «جنبش» در سال 2011 روی داد ابتدا مسالمت آمیز بود، اما عوامل متعدد از جمله دخالت‌های خارجی باعث شد این تحرکات از بین رفته و جای خود را به جنگی نیابتی بدهد و خاک سوریه به بهترین پایگاه توسعه تروریسم، جنگ طائفه‌ای و هرج مرج تبدیل شود.

وی همچنین تأکید کرد که مصر از کشورهای حامی سوریه از جمله آمریکا و روسیه می‌خواهد تردید در سوریه را کنار گذارند .

این مقام مصری گفت که «خطر جبهه النصره و همپیمانانش از داعش کمتر نیست»؛  نه در حال حاضر و نه در آینده آنها (جبهه النصره) جایی در میان مردم سوریه و مردم منطقه نخواهند داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول