اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شیراز در مجلس خواستار شد

پیگیری جدی پرونده مجتمع تجاری خلیج‌فارس در شیراز توسط دادگستری

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری جدی دادگستری فارس نسبت به پرونده مجتمع تجاری خلیج‌فارس در این شهر شد.

پیگیری جدی پرونده مجتمع تجاری خلیج‌فارس در شیراز توسط دادگستری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی، سید حسین ذوالانوار با اشاره به اظهارات اخیر یکی از اعضای شورای شهر شیراز درباره مجتمع تجاری خلیج‌فارس اظهار داشت: بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته، در مجتمع تجاری تفریحی خلیج‌فارس تخلفات گسترده‌ای از لحاظ عدم انجام تعهدات مالک صورت گرفته که لازم است نهادهای نظارتی و حقوقی شیراز و استان فارس، پیش از آنکه این پروژه مختومه شود و به نقطه انتهایی خود برسد به آن ورود کرده و حقوق مردم را استیفا کنند.

وی در ادامه گفت: این مجتمع تجاری در شیراز باهدف کارآفرینی برای جوانان شیرازی و عرضه محصولات و کالای ایرانی و تبدیل این شهر به یک‌ قطب گردشگری ساخته شد اما امروز، درعمل به یک پاساژ تجاری که در حال فروش اجناس اغلب قاچاق چینی و ترکیه‌ای است تبدیل‌شده و از تحقق وعده‌هایی که مبنی بر کارآفرینی و یا عرضه محصولات فقط ایرانی که در ابتدای امر داده می‌شد خبری نیست!

این نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نگاهی به تاریخچه بسیاری از مجتمع‌های تجاری در شیراز نشان می‌دهد این شهر، طی چند دهه اخیر بیش از آنکه هدف سرمایه‌گذاری بوده باشد هدف سرمایه‌برداری و تحصیل مال بادآورده برای عده‌ای خاص بوده است.

ذوالانوار همچنین تصریح کرد: درحالی‌که به اذعان بسیاری از کارشناسان مسائل شهری، ظرفیت مجتمع‌های تجاری در شیراز تکمیل‌شده و در حالت اشباع قرارگرفته، اما با این‌ وجود باز نیز مشاهده می‌کنیم از سوی شهرداری برای ساخت مجتمع‌های تجاری جدید در اقصی نقاط شهر بدون آنکه تبعات اقتصادی و یا پیوست فرهنگی و ترافیکی مناسبی برای آن در نظر گرفته‌ شده باشد مجوز صادر می‌شود.

نماینده مردم شیراز در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شیراز گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، اگر این حجم از سرمایه که طی سال‌های گذشته در شیراز به سمت تجاری‌سازی هدایت‌شده، در مواردی مانند ایجاد واحدهای تولیدی کوچک در شهرک‌های صنعتی اطراف شیراز و یا دیگر نقاط این استان به‌کار گرفته می‌شد امروز با حجم بسیار بالایی از تولید ارزش‌افزوده و کارآفرینی در سطح شیراز و استان فارس مواجه بودیم.

ذوالانوار همچنین خاطرنشان کرد: باید در شهرداری و یا استانداری فارس کمیته‌ای برای هدایت صحیح سرمایه و سرمایه‌دار تشکیل شود تا سرمایه‌گذاری در کلان‌شهر شیراز منجر به رفع نیازها و تکمیل زیرساخت‌های مورد لازم شود و خود، تبدیل به یک عامل مخرب اقتصادی و یا اجتماعی نشود.

وی در پایان نیز تصریح کرد: باید یک نقشه جامع اقتصادی با پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی برای شهر شیراز تعریف و بر اساس آن، سرمایه‌های جذب‌شده از بخش خصوصی و یا دولتی، به‌صورت هدفمند به‌کار گرفته شوند.

انتهای پیام/2448/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول