اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

تأخیر در واریز درآمد فروش سوخت به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی قابل قبول نیست

استاندار خراسان جنوبی گفت: درآمدی که از محل فروش سوخت در سال گذشته حاصل شده باید به حساب مرزنشینان واریز شود و تأخیر در این امر قابل قبول نیست.

تأخیر در واریز درآمد فروش سوخت به حساب مرزنشینان خراسان جنوبی قابل قبول نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، وجه‌الله خدمتگزار ظهر امروز در جلسه ساماندهی مبادلات مرزی خراسان جنوبی که در مرز ماهیرود برگزار شد اظهار داشت: امروز از نزدیک در جریان اقداماتی که در مرز ماهیرود صورت گرفته و مشکلاتی که وجود دارد قرار گرفتیم و باید آنچه در حوزه رسیدگی در استان بوده تصمیم‌گیری‌های لازم انجام و بخشی که باید در مرکز مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه آنچه مهم بوده فعال کردن چهار بازارچه مرزی استان است، تصریح کرد: تجار، مرزبانان و همه افرادی که در حوزه مرز بین ایران و افغانستان فعالیت می‌کنند رابطه خوبی با یکدیگر دارند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در امر صادرات و واردات باید بتوانیم از ظرفیت بازارچه‌های مرزی استفاده کنیم، یادآور شد: در جلسه‌ای که برای بررسی مشکلات خراسان جنوبی در تهران با حضور رئیس جمهور و وزرا برگزار شد در ارتباط با فعال کردن چهار بازارچه مرزی و مسیرهای ورودی به بازارچه‌ها تأکید شد و دستور پیگیری داده شد.

خدمتگزار افزود: یک سری اقدامات ارزنده در مرزهای استان صورت گرفته که باید تقویت شود و برای امکاناتی که در مرزهای استان وجود ندارد باید تلاش شود تا با تصمیم‌گیری‌های کارشناسانه فراهم گردد.

وی با بیان اینکه همه باید در مسیری حرکت کنیم که مرز تقویت شود، اضافه کرد: بخشی از امور باید از نظر اداری ساماندهی شود تا مشکلات رفع و امسال باید با یک شتاب و حرکت فزاینده مسائل مربوط به مرز و صادرات و واردات رفع شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کمیسیون مبادلات مرزی تنها کمیسیونی است که می‌تواند در مورد مسائل مرزی تصمیم‌گیری داشته باشد، گفت: امنیت و تقویت بخش خصوصی در مرز بسیار مهم بوده و باید نظارت‌های عالیه در مرز از نظر ما غافل نشود.

خدمتگزار ادامه داد: تصمیماتی که در مورد مرز گرفته می‌شود باید بر مبنای بررسی‌های کارشناسانه باشد و جوانب کار سنجیده شود و تصمیماتی که اتخاذ می‌گردد با قید اینکه مرز فعال، ثروت مرزنشینان افزایش و میزان صادرات و واردات از مرزهای استان افزایش یابد به طور حتم اجرایی شود.

وی در مورد موضوع قرارگیری درصدی از درآمد حاصل از فروش سوخت مرزنشینان و خرده فروشی به عنوان درآمد بازارچه‌های مرزی استان افزود: اگر درآمدی حاصل می‌شود باید محل هزینه‌کرد آن مشخص باشد و درآمد مربوط به مرزنشینان باید فقط در اختیار مرزنشینان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: درآمدی که از محل فروش سوخت در سال گذشته حاصل شده باید به حساب مرزنشینان واریز شود و تأخیر در این امر قابل قبول نیست.

خدمتگزار با اشاره به اینکه درصدی از درآمد فروش سوخت مرزنشینان اگر بخواهد به سازمان بازارچه‌های مرزی استان اختصاص یابد باید در راستای ایجاد زیرساخت‌های مرز هزینه شود، یادآور شد: با اختصاص درصد زیادی از درآمد حاصل از فروش سوخت مرزنشینان به سازمان بازارچه‌های مرزی موافق نیستم و تنها یک درصد از این درآمد باید اختصاص یابد که منوط به مشخص شدن محل هزینه این درآمد و در راستای ایجاد زیرساخت‌ها در مرز باشد.

وی با بیان اینکه باید برای افزایش درآمد مرزنشینان تلاش کنیم و سازوکارهای لازم را در این مورد تعریف نماییم، تصریح کرد: اگر خدماتی را بخواهیم در مرز ایجاد کنیم نباید از شرکت‌های خارج از منطقه استفاده کنیم تا درآمد حاصل از ارائه این خدمات نصیب مرزنشینان شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به اینکه اقتصاد، ایجاد درآمد و امنیت در مرز از اهمیت بسیاری در استان برخوردار است باید همه بسیج شوند تا مشکلات مربوط به مرز رفع شود.

خدمتگزار به جاده بازارچه مرزی ماهیرود اشاره کرد و گفت: این موضوع در جلسه هیأت دولت مطرح و از طرف دولت تأکید شد که باید این آسفالت و ترمیم این جاده تا نقطه صفر مرزی به اتمام برسد و در اولویت کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: موضوع راه‌اندازی کنسولگری ایران در ولایت فراه افغانستان و کنسولگری فراه در بیرجند پیگیری شده که اگر مورد موافقت قرار گیرد بسیاری از موضوعات را می‌توانیم از طریق این کنسولگری‌ها پیگیری کنیم.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: باید دستگاه‌های مسئول در مرزهای استان به کارکنانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند ایجاد انگیزه بدهند تا با رغبت بیشتری برای رفع مشکلات مرز تلاش کنند.

خدمتگزار به آزمایشگاه استاندارد در حال ساخت در مرز ماهیرود اشاره و خاطرنشان کرد: باید اعتباراتی که برای تکمیل این پروژه لازم است از محل بودجه 95 به آن اختصاص یابد.

انتهای پیام/69027/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول