اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت آب منطقه‌ای قزوین مطرح کرد

پیش‌بینی بیش از 44 میلیون ریال برای اجرای پروژه مخزن آب روستای آقابابا قزوین

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: میزان هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه مخزن ذخیره آب 400 هزار مترمکعبی روستای آقابابا بخش کوهین، معادل 44 هزار و 600 میلیون ریال است.

پیش‌بینی بیش از 44 میلیون ریال برای اجرای پروژه مخزن آب روستای آقابابا قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یدالله ملکی در مراسم کلنگ‌زنی پروژه مخزن ذخیره آب 400 هزار متر مکعبی روستای آقابابا از توابع شهرستان قزوین که ظهر امروز صورت گرفت، اظهار کرد: کلنگ‌زنی این مخزن با توافق‌های بین روستائیان بخش کوهین صورت گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی مخزن ذخیره آب 400 هزار متر مکعبی روستای آقابابا یکی از نیازهای بخش کوهین بود که با کلنگ‌زنی این مخزن از سوی مسئولان استانی، توزیع عادلانه آب در بین کشاورزان و مردم این روستاها صورت می‌‌گیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ادامه داد: بخش کوهین از مناطقی است که منابع کافی همچون آب آشامیدنی در آن به خوبی یافت نمی‌شود و برای تأمین آب روستائیان مجبور به استفاده از آب‌های زیرزمینی با آب چشمه‌ها هستند.

ملکی یادآور شد: اجرای برخی از طرح‌های عمرانی در استان قزوین همچون کلنگ‌زنی مخازن آب و افتتاح پروژه‌های آب‌رسان می‌تواند بخشی از کمبودهای روستائیان را تأمین کند.

این مسئول گفت: کانال مخزن آب روستای آقابابا 507 کیلومتر، حجم مخزن 400 هزار متر مکعب و حجم خاکریز و خاک‌برداری 130 هزار متر مکعب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآور شد: ژئوممبران نوع پوشش مخزن و مبلغ 27 هزار و 600 میلیون ریال نیز میزان مبلغ قرارداد آن است.

ملکی عنوان کرد: راه‌اندازی پروژه مخزن ذخیره آب 400 هزار متر مکعبی روستای آقابابا استان قزوین به مدت دو سال پیش‌بینی شده است که البته امیدواریم این اجرای این پروژه در مدت یک سال صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های بسیاری در کلنگ‌زنی مخزن ذخیره آب 400 هزار مترمکعبی روستای آقابابا صرف شده است که از موارد آن می‌توان به اختصاص هزینه خرید ژئوممبران معادل 17 هزار میلیون ریال و مجموع مبلغ هزینه شده برابر با 44 هزار و 600 میلیون ریال اشاره کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین اظهار کرد: میزان هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه مخزن ذخیره آب 400 هزار مترمکعبی روستای آقابابا بخش کوهین، معادل 44 هزار و 600 میلیون ریال است.

گفتنی است، در این مراسم مسئولان استانی همچون فریدون همتی استاندار قزوین و سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان حضور داشتند.

یادآور می‌شود، علاوه بر پروژه‌های یاد شده پروژه‌های دیگری در استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج سازندگی اجرا شده است.

انتهای پیام/77018/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول