اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کارشناس روس:

کشورهای منطقه به تقویت ارتش ترکمنستان کمک کنند

کارشناس روس گفت: مرز ترکمنستان با افغانستان از قدرت دفاعی کافی برخوردار نیست و احتمال حمله گروههای افراطی از جمله داعش به این کشور وجود دارد.

کشورهای منطقه به تقویت ارتش ترکمنستان کمک کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دیمیتری ورخاتوراف» تحلیلگر مرکز آموزش افغانستان معاصر، شرق‌شناس و روزنامه نگار روس با بیان اینکه داعش بدون شک تهدید واقعی برای کشورهای منطقه می‌باشد تصریح کرد: با وجود اینکه شبه نظامیان این سازمان افراطی و تروریستی در حال حاضر مشغول جمع آوری نیرو هستند اما در هر زمانی می‌توانند دست به تهاجم بزنند.

ورخاتوراف با بیان اینکه مرز ترکمنستان از قدرت دفاعی کافی در برابر گروههای تروریستی از جمله داعش برخوردار نیست، اظهار داشت: در صورت عزم جدی از طرف داعش برای ورود به ترکمنستان این کشور آسیب‌های زیادی خواهد دید.

این تحلیلگر روس در ادامه گفت: ورود گروهای افراطی از جمله داعش به آسیای مرکزی از طریق ازبکستان که دارای ارتش قوی در منطقه است غیر ممکن به نظر می‌رسد و مرزهای تاجیکستان نیز با کمک روسیه و سازمان پیمان امنیت جمعی محافظت می‌شود.

روزنامه نگار و شرق‌شناس روس در ادامه بیان کرد: اما ترکمنستان  کشور بی‌طرف و از دید نظامی ضعیف است و ممکن است در آینده داعش از این منطقه به آسیای مرکزی حمله کند.

به اعتقاد تحلیلگر روس، اگر چه ترکمنستان عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نیست اما تقویت نظامی این کشور از سوی کشورهای منطقه ضروری است، زیرا هدف داعش همه کشورهای منطقه است.

سخنان کارشناس روس در حالی است که در مدت اخیر مقامات و کارشناسان روس مداوم از خطر حمله افراط گرایان برای آسیای مرکزی سخن می‌گویند.

در این زمینه چند روز گذشته نیز «نیکولای برادیوژا» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی عنوان کرد که در حال حاضر 10 هزار عضو داعش حضور دارند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول