اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌یاد شهدای روحانی مازندران

طلبه شهیدی که به دستان مبارک امام (ره) عمامه بر سر گذاشت

یکی از افتخارات شهید این بود که امام خمینی (ره) با دست‌های مبارکش عمامه بر سر این شهید گذاشت، در کارهای خیر پیشگام می‌شد و تا می‌توانست کارگشایی می‌کرد.

طلبه شهیدی که به دستان مبارک امام (ره) عمامه بر سر گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، وظیفه اصلی طلاب مرزبانی از عقیده‌هاست که در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام دفاع از اسلام را سرلوحه اقدام خود دانستند و به دفاع از مرزهای کشور اسلامی پرداختند، انقلاب اسلامی و آزادی کشور از دست زورگویان به پشتوانه انقلاب مردمی شکل گرفت که هر چقدر زمان بگذرد بر ارزش آن افزوده‌تر می‌شود.

شهدای روحانی مازندران در کنار امر مهم تبلیغ، لباس رزم بر تن کرده و سینه خود را آماج تیرهای دشمن قرار دادند، حضور روحانیون قهرمان در میادین و معرکه‌های پرخطر نبرد، آن‌چنان شوری در میان رزمندگان می‌آفرید که قلم از توان بیان تأثیرگذاری آن عاجز است.

روحانی شهید سید جواد شفیعی فرزند سید اسدالله در آذر‌ ماه سال 1337 در روستای دارابکلای شهرستان میاندورود به‌دنیا آمد، پس از گذراندن دوره ابتدایی به حوزه علمیه امام صادق (ع) دارابکلا رفت و پس از یک‌سال تحصیل به حوزه رستم‌کلا و پس از آن به حوزه علمیه قم رفت.

با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، علاوه بر حضور گسترده در تظاهرات علیه حکومت ستم‌شاهی، دیگران را به شرکت در راهپیمایی‌ها دعوت می‌کرد.

وی از گردانندگان تظاهرات در ساری و روستایش محسوب می‌شد و چند بار تحت تعقیب قرار گرفت، پس از پیروزی انقلاب علاوه بر همکاری با نهادهای انقلابی، خود نیز در تربیت و آموزش نوجوانان تلاش می‌کرد و هم‌چنین در افشای خیانت‌های لیبرال‌ها و مقابله با منافقان نیز فعالیت چشم‌گیری داشت تا جایی که یک‌بار در قم منافقان او را پس از پنج روز شکنجه در بین جاده قم ـ تهران رهایش کردند.

در ایام محرم، صفر و ماه رمضان برای تبلیغ علاوه بر ساری و روستاهای اطراف به نقاط دور از جمله تهران و یکی از روستاهای اطراف رفت و تأثیر به‌سزایی در آن مناطق داشت، تا جایی که پس از شهادتش در «گزنه تهران» قبر صوری برای سیدجواد درست کردند تا همیشه به‌ یادش باشند. 

اولین حضورش در اواخر سال 1359 در کامیاران بود و آخرین حضورش نیز شرکت در عملیات کربلای 5 که شجاعت‌ها و رشادت‌هایش تأثیر بسیاری در بین رزمندگان داشت تا جایی که او را یک مأمور الهی می‌دانستند که برای پشتیبانی و جلوگیری از سقوط خط مقدم در یکی از محورهای عملیاتی کربلای 5 به جبهه آمده بود، سرانجام در همین عملیات، بهمن‌ماه سال 1365 با اصابت تیری به قلبش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید.

* قسمتی از سفارش‌های مهم شهید شفیعی

1- در مقابل جریانات انحرافی‌ها قد علم کنید.

2- با دشمنان اسلام و قرآن مبارزه کنید.

3- وحدت کلمه را حفظ کنید.

4- ادامه‌دهنده راه شهدای حق و فضیلت باشید.

5- پاکی را پیشه خویش قرار دهید.

6- اخلاق اسلامی را فرا گیرید.

7- انسانیت را سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید.

8- قدر خود را بدانید.

9- اگر پستی به شما محول شد خود را گم نکنید، حیثیت دیگران را از بین نبرید.

10- اطاعت خدا کنید تا لطف الهی شامل حال شما شود.

* خاطراتی از اقوام و آشنایان شهید شفیعی

یکی از افتخارات شهید این بود که امام خمینی (ره) با دست‌های مبارکش، عمامه بر سر این شهید گذاشت، در کارهای خیر پیشگام می‌شد و تا می‌توانست کارگشایی می‌کرد، در یکی از روستاها که رفته بود متوجه نبود چاه آب در آن روستا شد و به همین دلیل چند روز در آن مکان ماند و چاه آبی برای اهالی روستا درست کرد.

با بچه‌ها هم‌بازی می‌شد و می‌گفت: «ما باید از ائمه اطهار علیهم‌السلام سرمشق بگیریم که با کودکان رفتاری کودکانه داشتند.»

یک‌روز همراه همسر و فرزندانش به تشییع جنازه شهدا به قم رفته بود، بچه‌ها را نزد همسرش گذاشت و گفت که نمی‌خواهم بچه‌ها پیش من باشند شاید چند فرزند شهید نگاه کنند و از اینکه بچه‌های ما با پدرشان هستند ولی پدر آن‌ها نزدشان نیست، دلتنگ شوند.

مادر شهید خواب دید که در جبهه تیری به قلب سید جواد اصابت کرد و شهید شد، دخترش هم خواب دید که پدرش مثل کبوتر شد و به آسمان پرواز کرد، همسرش نیز خواب دید که دندان جلویی‌اش افتاده است و در نهایت خبر شهادتش به خانواده رسید.

انتهای پیام/86037/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول