اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تغییر مدیریت ورزش آستارا و اعتراض ورزشکاران

تغییرات متوالی مدیریت ورزش در آستارا موجب اعتراض ورزشکاران این شهرستان مرزی شده است.

تغییر مدیریت ورزش آستارا و اعتراض ورزشکاران

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، تغییرات متوالی مدیریت ورزش این شهرستان مرزی در چهار سال اخیر با اعتراض و دل نگرانی‌هایی از جانب ورزشکاران آستارایی مواجه شده است.

اواسط ماه فروردین آرمین ساسانیان که مهر ماه سال گذشته سکان هدایت ورزش آستارا را به‌عهده گرفته بود، جای خود را به وحید خاصی‌پور داد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی‌ـ‌ورزشی استقلال آستارا و از پیشکسوتان فوتبال این شهرستان به خبرنگار فارس اظهار کرد: عدم بلوغ فکری ورزشی مسئولان شهرستانی موجب تعدد جابه‌جایی‌ها شده و ورزش آستارا را به بیراهه کشانده است.

کوروش شرق‌زاد، به وضعیت بسیار اسفناک ورزش آستارا و نبود امکانات و مستهلک شدن امکانات فعلی اشاره کرد و افزود: ورزش در آستارا که روزی قهرمانانش زبانزد خاص و عام بودند، به خواب زمستانی فرو رفته و سال‌هاست که کِشتی بسیاری از رشته‌های ورزشی به گِل نشسته است.

جنگ قدرت به جای خدمت در ورزش آستارا

یکی از اساتید رشته‌های رزمی و مربیان مطرح ملی نیز با انتقاد از روند تغییر متوالی مدیریت در ورزش آستارا، گفت: طی چهار سال اخیر شاهد حضور چهار مدیر در رأس ورزش آستارا بوده‌ایم که این جابه‌جایی‌ها نشان از جنگ قدرت دارد نه خدمت. 

غفور نصیری گفت: نظرات افراد غیرمتخصص و اعمال نظر آنها در امر تخصصی ورزش موجب بروز بحران در ورزش آستارا شده است.

یکی از بازیکنان ملی‌پوش سال‌های دور والیبال و مربی فعلی این ورزش در آستارا نیز اظهار کرد: در این شهرستان با تغییر نماینده، بسیاری از روسای اداره‌ها نیز دستخوش تغییر می‌شوند که ورزش نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مهران فرجی، تغییر مدیریت در بدنه ورزش آستارا را موجب صدمات جبران‌ناپذیر بر پیکره ورزش این شهرستان مرزی به لحاظ نیروی انسانی و اماکن ورزشی دانست.

وی تصریح کرد: بسیاری از مسئولان هیأت‌های ورزشی و مربیان رشته‌های مختلف با وجود کمبود امکانات ورزشی در شهرستان بی‌ادعا و خاضعانه سعی در بالا نگه‌داشتن پرچم ورزش این شهرستان دارند.

ورود افراد غیرمتخصص آفت جدی در ورزش گیلان

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان نیز درباره تغییر متوالی مدیریت ورزش در آستارا به خبرنگار فارس گفت: ورود افراد غیر متخصص در رأس مدیریت ورزش، از آفت‌های گذشته ورزش بوده که لطمات زیادی را متوجه ورزش گیلان کرده است.

مسعود رهنما با اشاره به اینکه وجود منابع انسانی متخصص برای پیشرفت ورزش یک امر ضروری است، افزود: در سال‌های اخیر برخی از انتصابات با فشارهایی از جانب مسئولان سیاسی بوده که شهرستان آستارا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی تصریح کرد: بنا داریم در سال‌های آینده با انتخاب مدیران متخصص در ورزش و ایجاد ثبات در روند مدیریتی ورزش،‌ گام‌های موثری در اعتلای ورزش این استان برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان استفاده از تجربیات پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف برای پیشبرد اهداف عالیه ورزش را از برنامه‌های اصلی اداره کل ورزش در این استان عنوان کرد.

به گزارش فارس، در شهرستان 86 هزار نفری آستارا بیش از 3 هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

انتهای پیام/84001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول