اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد

رشد 25 درصدی مساجد برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از رشد 25 درصدی مساجد برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف در این استان خبر داد.

رشد 25 درصدی مساجد برای برپایی مراسم معنوی اعتکاف در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم لطفیان ظهر امروز در نشست خبری فصل نیایش با اصحاب رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: بسیاری از ادیان مذهبی اعتکاف را به عنوان آیین معنوی خود پذیرفته و آن را با اهمیت دانستند، به گونه‌ای که فلسفه‌ای که برای اعتکاف در ادیان اسلامی گذاشته شده راز و نیاز و تفکر است.

وی با بیان اینکه مومنان در اعتکاف تمرین خود مراقبتی می‌کنند، گفت: اعتکاف بعد از مراسم حج یکی از معنوی‌ترین آیین‌ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای اعتکاف رهایی از غفلت است، افزود: خراسان جنوبی در یک دهه اخیر جهش خوبی داشته و رویش اعتکاف در استان چشم‌گیر بوده است.

لطفیان تصریح کرد: ما اعتکاف را نه دولتی قلمداد می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم این برنامه در انحصار دولت قرار بگیرد بلکه باید برنامه‌ریزی اعتکاف توسط مردم انجام شود.

وی با بیان اینکه به طور قطع در سال جاری شاهد تحول کیفی در عرصه خدمت‌رسانی به معتکفان هستیم، ادامه داد: با توجه به رشد چشم‌گیری که اعتکاف در سال‌های اخیر داشته است پیش‌بینی می‌شود یک‌پنجم از مساجد استان شاهد برگزاری اعتکاف باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 220 مسجد برای مراسم معنوی اعتکاف آماده بودند، خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از این مراسم در سال جاری 25 درصد از مساجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان افزایش پیدا می‌کنند.

لطفیان اظهار کرد: شاهد رویش مطلوبی در سطح روستاهای استان هستیم و امیدواریم فردی نباشد که دل در گرو اعتکاف داشته باشد اما ما زمینه‌ای برای آن فراهم نکرده باشیم.

وی با بیان اینکه 35 مسجد در شهرستان بیرجند برای اعتکاف پیش‌بینی شده است، افزود: 29 مسجد برای خواهران و 6 مسجد برای آقایان در شهرستان بیرجند پیش‌بینی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌‌نام به صورت حضوری از معتکفان در مساجد برگزار می‌شود و تا یک روز مانده به مراسم ثبت‌نام ادامه دارد، گفت: همچنین ستاد مردمی اعتکاف ثبت‌نام از معتکفان را به صورت استانی از طریق سایت www.etekaf­-sk.ir آغاز کرده است و نام‌های مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در همین سایت ذکر شده است.

لطفیان با بیان اینکه تاکنون حدود 400 نفر برای مراسم معنوی اعتکاف ثبت‌نام کردند، عنوان کرد: ما مشکلی برای پذیرش معتکفان در سطح استان نداریم و مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از شرکت‌کنندگان در این مراسم قشر ضعیف جامعه هستند، یادآور شد: از مردم درخواست می‌شود کمک‌های خود را برای این مراسم معنوی به شماره حساب 0110620539003 نزد بانک ملی شعبه دادگستری و به نام ستاد مردمی اعتکاف شهرستان بیرجند واریز کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از توصیه‌های اولیای دین تحصیل علم است به دانش‌آموزان و دانشجویان توصیه می‌کنیم صرفاً با هدف عبادت و تحصیل علم به مساجد برای اعتکاف بیایند.

لطفیان افزود: از آوردن تلفن همراه دوربین‌دار معتکفان به ویژه از خواهران به مساجد جلوگیری می‌شود و احتمال ارتباط از طریق دفاتر مساجد با خانواده‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: انس با قرآن در مساجد، تصحیح قرائت معتکفان، تلاوت قرآن با استفاده از قاریان قرآن، تلاوت ترتیلی، ختم قرآن، گفتمان دینی، حلقه‌های معرفت و مداحی از جمله برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته 12 هزار و 949 نفر در مراسم معنوی اعتکاف استان شرکت کردند که در سال جاری پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 14 هزار نفر نیز افزایش پیدا کند.

لطفیان با بیان اینکه حدود 250 مسجد در سطح استان برای مراسم معنوی اعتکاف پیش‌بینی شده است، گفت: هزینه ثبت‌نام برای اعتکاف 30 هزار تومان است.

انتهای پیام/69034/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول