اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فن‌آوری اطلاعات اداره‌کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی خبر داد

درخواست بیش از 40 هزار کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی گفت: 11 هزار و 905 درخواست کارت ملی هوشمند در سال 93 و 40 هزار و 433 درخواست کارت ملی هوشمند در سال گذشته به ثبت رسیده است.

درخواست بیش از 40 هزار کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا مهرآور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرآیند اخذ کارت هوشمند ملی از سال 91 آغاز شده که در قالب دو مرحله پیش ثبت‌نام و تکمیل ثبت‌نام انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام افراد بالای 15 سال واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند، گفت: مرحله پیش‌ ثبت‌نام اخذ کارت به صورت اینترنتی انجام می‌شود که خود افراد می‌توانند اقدام کنند اما در مرحله تکمیل ثبت‌نام باید دفاتر پستی، پیشخوان و ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی افزود: تکمیل کردن تمام فیت‌های مرحله پیش‌ ثبت‌نام را هم‌استانی‌ها نیز باید رعایت کنند.

مهرآور تصریح کرد: 11 هزار و 905 درخواست کارت ملی هوشمند در سال 93 و 40 هزار و 433 درخواست کارت ملی هوشمند در سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 30 هزار و 659 فقره کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد 26 هزار و 514 کارت تحویل متقاضیان شده است.

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند ملی و تحویل آن به متقاضیان از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود.

مهرآور اظهار کرد: همچنین هم‌استانی‌ها توجه کنند چنانچه بیش از 6 ماه از صدور کارت بگذرد و تحویل گرفته نشود کارت‌ها باطل می‌شود.

وی افزود: هزینه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی 17 هزار و 200 تومان برای مرحله پیش ثبت‌نام و هزینه دریافتی دفاتر پیشخوان 9 هزار تومان است.

معاون فن‌آوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره‌کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی گفت: با تصویب لایحه بودجه سال جاری و همچنین بر اساس میزان تورم هزینه ثبت‌نام‌ها 10 تا 12 درصد افزایش پیدا می‌کند.

مهرآور اضافه کرد: در حال حاضر 23 دفتر پیشخوان خدمات دولت استان با اداره‌کل ثبت احوال همکاری می‌کنند که در قالب 34 ایستگاه کاری خدمات‌رسانی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح کارت ملی هوشمند تاکنون 54 هزار و 847 درخواست اخذ شده است، ادامه داد: از این تعداد 42 هزار و 43 کارت صادر و 36 هزار و 139 کارت هم تحویل متقاضیان شده است.

انتهای پیام/69034/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول