اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا صورت می‌گیرد

آغاز ثبت‌نام اعتکاف در خراسان جنوبی

مسئول اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف از فردا در استان آغاز می‌شود، گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی برای حضور در این مراسم معنوی ثبت‌نام کنند.

آغاز ثبت‌نام اعتکاف در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد سلم‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: آئین معنوی اعتکاف در سال جاری مانند سال‌های گذشته با حضور باشکوه مردم در مساجد شهرها و روستاهای استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای این مراسم از فردا در استان آغاز می‌شود، گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند به صورت حضوری و اینترنتی برای حضور در این مراسم معنوی ثبت‌نام کنند.

مسئول اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه ثبت‌نام تا یک روز مانده به اعتکاف انجام می‌شود، افزود: هزینه ثبت‌نام برای هر فرد 30 هزار تومان است، همچنین شرکت‌کنندگان باید در شب 13 ماه رجب در مساجد حاضر باشند.

وی با بیان اینکه 16 مسجد تاکنون برای مراسم معنوی اعتکاف مرکز استان در نظر گرفته شده است که دو مسجد برای آقایان و 14 مسجد برای خواهران است، ادامه داد: مسجد امام حسین(ع) و مسجد توحید برای برادران و مسجد سیدالشهدا(ع)، مسجد باقرالعلوم(ع)، مسجد الغدیر معصومیه، مسجد الحسین جوادیه، مسجد امام حسن عسکری(ع) و مسجد محمد رسول‌الله(ص) از جمله مساجد برای برگزاری مراسم اعتکاف خواهران هستند.

مسئول اعتکاف خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گفتمان دینی، حلقه‌های معرفت، مداحی و قرائت قرآن از جمله برنامه‌های فرهنگی در مراسم معنوی اعتکاف است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی دو روز پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود، شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشند.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 949 نفر در 23 مسجد استان در سال گذشته شرکت کردند، افزود: از این تعداد 10 هزار 872 نفر خواهر و مابقی آقایان بودند.

مسئول اعتکاف خراسان جنوبی با بیان اینکه 85 درصد از شرکت‌کنندگان در سال گذشته نوجوان و جوان بودند، گفت: همچنین 75 درصد از شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف سال گذشته خواهران بودند.

انتهای پیام/69034/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول